Chase lanceert nieuwe podcastreeks voor huisartsen

Crea / News

Na het succes van het eerste seizoen, lanceert Chase het tweede seizoen van "Komt Een Arts Bij De Dokter" aan, een taboedoorbrekende
podcast die huisartsen helpt omgaan met de groeiende uitdagingen in de zorg. De podcast, ontwikkeld in opdracht van Viatris, biedt een platform waar actuele thema's in de huisartsenpraktijk openlijk besproken worden.

In het nieuwe seizoen, neemt huisarts Charlotte Goemaere, samen met een team van vertrouwde én nieuwe experts, luisteraars opnieuw mee in openhartige gesprekken over de dagelijkse realiteit van de huisartsenpraktijk. Onderwerpen zoals het imposter syndroom, het stellen van grenzen en samenwerken in groepspraktijken staan centraal. Je kan alles hier beluisteren.

“Bij Chase willen we content creëren die een verschil maakt. Met deze podcast doen wij aan paying it forward. Viatris helpt artsen samen met artsen concreet vooruit, waardoor zij met andere ogen kijken naar het merk en zijn producten,” zegt Jan D’hont, COO bij Chase. “Dankzij de strategische keuze om te vertrekken van wat de doelgroep wil horen en bijleren (en niet vanuit wat de adverteerder wil vertellen), en een echte huisarts als host van de podcast te selecteren, halen we met deze podcastcampagne sterke resultaten.”

De podcast creëert zo een nieuw touchpoint bij een doelgroep die niet altijd makkelijk bereikbaar is via traditionele marketingkanalen. Het eerste seizoen van de podcast kreeg heel wat positieve feedback van artsen en zorgprofessionals die een praktijk runnen. Voor het tweede seizoen werd actief feedback verzameld bij de doelgroep om de reeks zo inhoudelijk te optimaliseren met tips en tricks die rechtstreeks van huisartsen komen.

“In de eerste week na de launch van het tweede seizoen zien we dat ook het eerste seizoen nog steeds nieuwe luisteraars bereikt, en dat nieuwe luisteraars ook de vorige afleveringen ontdekken. We zijn ervan overtuigd dat dit project ook op langere termijn een zinvolle bijdrage zal blijven leveren aan de merkperceptie van Viatris.”