Cheops en iO maken van security een mindset
Security is een mindset - de veiligheid van een IT-omgeving gaat verder dan technologie alleen. Dat is de centrale gedachte achter een nieuwe sensibiliseringscampagne van Cheops (specialist in IT & Business Technology Services) in samenwerking met het end-to-end agency iO. De twee partijen sloegen de handen in elkaar voor een campagne die officieel startte in januari en op verschillende media zal verschijnen: zowel online, via sociale media als in print.
Het aantal cyberaanvallen, phishing- en hackingpogingen op ondernemingen en overheden neemt al enige tijd toe. Dergelijke incidenten kosten organisaties veel tijd, geld en energie - reden waarom Cheops wil zorgen voor een wake-upcall. Ondernemingen moeten alert blijven, zoals ook de leuze bevestigt: "Security is een mindset - de veiligheid van een IT-omgeving gaat verder dan technologie alleen." Opvallend genoeg maken iO en Cheops in de campagne gebruik van krachtige beeldtaal die géén IT-elementen bevat, omdat ze een boodschap willen uitdragen die onderscheidt en blijft hangen. "Dankzij de samenwerking met iO hebben we een opvallende bewustwordingscampagne gelanceerd die Cheops in staat stelt haar visie op het belang van IT-security verder uit te dragen," verklaart Hans Francken, digital performance lead bij Cheops. "Zo organiseren we organisaties over de juiste middelen die zij kunnen inzetten om zichzelf te beschermen tegen cyberdreigingen."