Child Focus en These Days tegen kinderporno
www.stopchildporno-filter.be. Zo heet de website voor de nieuwe campagne van Child Focus tegen kinderporno. Concept en uitwerking zijn van de hand van communicatiebureau These Days. De website kreeg vandaag op vier uur tijd al meer dan 4.000 bezoekers over de vloer. Maar liefst 1042 mensen probeerden de revolutionaire filter te downloaden. Still counting...
Tijdens het downloaden verscheen echter een bericht: “Hoe graag we het ook willen, met de huidige technologie kunnen we geen automatische StopChildPorno filter ontwikkelen. Want beelden van seksueel misbruik van kinderen kunnen onmogelijk automatisch herkend en verwijderd worden. Maar dat betekent niet dat de strijd tegen kinderporno hier ophoudt. De filter, dat ben jij!”.
De surfer wordt vervolgens uitgenodigd om de meldknop te installeren en elk beeld van seksueel misbruik van kinderen dat op het internet circuleert, aan het burgerlijk meldpunt van Child Focus te melden.
Credits:
Client: Child Focus
Agency: These Days
Account Manager: Jentina Van Eynde
Creation : Kate Bellefroid & Jolien Tuyteleers
Design: Kelly Catteeuw
Social Media Strategy: Geerlinde Pevenage & Marijke Vissers
Creative Direction: Pieter Staes & Manuel Ostyn
Strategy: Katleen De Vlieger & Tallita Ortiz de la Torre
Production/development: Sam Serrien, Lieven Eulaers & Stijn Janssens
Media agency: Mediacom
De surfer wordt vervolgens uitgenodigd om de meldknop te installeren en elk beeld van seksueel misbruik van kinderen dat op het internet circuleert, aan het burgerlijk meldpunt van Child Focus te melden.
Credits:
Client: Child Focus
Agency: These Days
Account Manager: Jentina Van Eynde
Creation : Kate Bellefroid & Jolien Tuyteleers
Design: Kelly Catteeuw
Social Media Strategy: Geerlinde Pevenage & Marijke Vissers
Creative Direction: Pieter Staes & Manuel Ostyn
Strategy: Katleen De Vlieger & Tallita Ortiz de la Torre
Production/development: Sam Serrien, Lieven Eulaers & Stijn Janssens
Media agency: Mediacom