Chivas Regal gaat helemaal Boondoggle

chivas

Budgets / News

chivasNa een strategische en creatieve pitch tegen twee Londense bureaus werd Boondoggle Leuven gekozen als wereldwijde digitale partner van Chivas Regal, 's werelds meest verkochte whiskymerk. De uitdaging: via digitale kanalen connecteren met de doelgroep van Chivas Regal en merkbekendheid creëren door middel van digitale creativiteit en technologische innovaties.

Boondoggle neemt ook de activatie van Chivas' merkplatform "The Venture" voor z'n rekening. Dat wil sociale ondernemers samenbrengen om hun projecten te laten pitchen voor 1 miljoen dollar funding. Richard Black, Brand Director van Chivas Regal: "We kijken ernaar uit om samen met Boondoggle de digitale ambities van Chivas Regal te verwezenlijken."

De nieuwe Executive Creative Director van Boondoggle, Leon Jacobs, zegt: "Ik ben heel blij om te zien hoe snel en efficiënt het hele Boondoggle-team gewerkt heeft om een fantastisch idee tot leven te wekken voor zo'n iconisch merk. Dit is een grote uitdaging voor Boondoggle en het toont ons wat we nog allemaal kunnen bereiken in de toekomst."

Chris Hirst, CEO van Havas Europe voegt daaraan toe: "Het is fantastisch om te zien dat ons vertrouwen in het team van Leuven z'n vruchten afwerpt. We kijken ernaar uit om te ontdekken hoe Boondoggle’s creatieve slagkracht nog meer straffe ideeën kan opleveren voor meer van onze internationale klanten."

Pieter Lambrechts, CEO van Boondoggle Leuven: "Een enorme overwinning, met een echt 'digital service'-idee als kern van onze pitch. Ik ben ongelofelijk blij dat we de kans gekregen hebben om te pitchen op de business van Chivas Regal en ik ben enorm trots dat we gewonnen hebben. Het was een prachtig voorbeeld van Boondoggle teamwork."