Choco bouwt voortaan relaties

Communication / News

choco
Merken en organisaties die zich vandaag staande willen houden en morgen de magneten op de markt willen worden, hebben behoefte aan een coherente en geïntegreerde communicatie. Waarbij niet alleen de markt, maar ook eigen medewerkers, leveranciers, aandeelhouders en alle andere stakeholders vanuit een zelfbewuste en open houding worden benaderd. Vanuit die overtuiging presenteert Choco zich voortaan als ‘relatiebouwers’, met een geïntegreerde service die het de voorbije jaren uitbouwde. “Communicatie waarin louter beloftes gedaan worden om mensen te overtuigen, snijdt geen hout meer. Wij geloven in een aanpak waar merken en mensen elkaar in de ogen kijken en lerend met elkaar omgaan. Als communicatiebureau willen we van merken en organisaties bakens maken, waarop consumenten zich kunnen oriënteren, om er vervolgens een langdurige relatie mee aan te gaan,” zegt Krist Pauwels, partner bij Choco.
Daarom kiezen de relatiebouwers uit Antwerpen resoluut voor een geïntegreerde service. Zo biedt Choco trajecten aan waarmee merken hun DNA kunnen ontdekken en ontwikkelen. Het geeft nieuwe energie om elke paar jaren de missie even van onder het stof te halen, deze op te frissen en ook écht te gebruiken als basis voor elke communicatie. Onder meer schoenenketen Torfs volgde een dergelijk traject. Daarnaast stroomlijnt Choco de interne communicatie van bedrijven en merken, zodat die in lijn ligt met het DNA en de campagnes naar buiten. Via cultuuranalyses en trainingen leren de medewerkers ook communiceren vanuit het gemeenschappelijke DNA. Iedereen is immers woordvoerder van het merk waarvoor hij of zij werkt. "Door ons geïntegreerd communicatie-advies werken we dan ook samen met verantwoordelijken van human resources, sales, marketing en andere domeinen,” zegt Krist Pauwels.