‘Choco & Durabrik’ wordt ‘ik & Durabrik’

case_durabrik6 (1)

Crea / News

case_durabrik6Een sterk bouwbedrijf dat exact weet waarvoor het staat een nóg duidelijker gezicht geven: met deze opdracht klopte Durabrik in 2015 bij choco aan. Tijdens een positioneringstraject werden zowel het DNA als de huisstijl van het merk onder de loep genomen. Het resultaat? Een verfijnde corporate identity en een krachtige marktpositionering met als baseline ‘Bouwen begint bij mensen’. Hiermee toont Durabrik aan de buitenwereld wat het binnenin al veel langer tracht waar te maken: de aandacht voor en de relaties met mensen. Of het nu medewerkers of klanten zijn, het is steeds opnieuw de basis om sterke resultaten neer te zetten.

case_durabrik3Deze relatie krijgt in de nieuwe positionering meteen ook (meer dan één) gezicht. Op 8 en 20 m-affiches langs Belgische wegen smelten portretten van klanten en Durabrikmedewerkers samen onder de campagnelijn ‘Ik & Durabrik’. Stuk voor stuk echte mensen die vrijwillig voor de camera stonden. Fotograaf van dienst was Douglas Moors, die knap werk verrichte aan de niet-zo-evidente montage (zonder Photoshop) van de campagnebeelden.

case_durabrik7De echte mensen achter ‘Ik & Durabrik’ hebben ook echte verhalen. Deze komen aan bod in een online spin-off van de campagne. Via Facebook notes, video advertising op YouTube, Google display ads en durabrik.be ontdek je bijvoorbeeld wat Julien (klant) & Bart (werfleider) hebben beleefd. Samen bouwden ze dé perfecte oplossing voor Juliens moeder. Bouwen begint bij mensen: een baseline die gewoonweg waar is...

case_durabrik4