Choco en Storm steken hedendaagse energie in een actueel jasje

Crea / News

Storm is een Belgische ontwikkelaar van windenergieparken, die al meer dan 67.000 huishoudens van windenergie voorziet. Het bedrijf is in volle expansie, en bij die groei hoort een opgefriste huisstijl. Van Choco.

Eveline D. Milonas, communication manager bij Storm, vertelt: “onze huisstijl miste dynamiek, iets wat je wel verwacht van een windenergiebedrijf. Daarom vroegen we choco om een actualisering, met integratie van het bestaande logo. Uiteraard verwachtten we ook een match met onze missie en waarden, met nadruk op het groene en vooruitgangsaspect.”

Het logo van Storm is een liggende molenwiek, die symbool staat voor het groene en duurzame accent dat het bedrijf aan onze maatschappij wil toevoegen: het is even ergonomisch als krachtig en wijst de weg naar een duurzame toekomst. Choco ging aan de slag met de drie wieken van de windmolen en creëerde zo een canvas om de hele huisstijl op te bouwen: elke bladspiegel kan in drieën gedeeld worden, om een eindeloos scala aan basisvormen te genereren. Natuurlijke kleuren (groen en blauw) maken het plaatje compleet. Het resultaat is een beweeglijk lijnenspel dat krachtig en stijlvol aanvoelt.

Naamkaartjes, powerpoint-templates, informatiepanelen, briefpapier en omslagen: ze kregen allemaal een plek in het huisstijlboek dat Choco voor Storm ontwierp. Met open lijnen, heldere foto’s en frisse kleuren creëerde het bureau een totaalplaatje dat coherent Storm uitstraalt.