Hoe groot of klein je tuin of budget ook is, een tuinaannemer is er voor iedereen. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne die VLAM dit voorjaar lanceert om de Vlaamse tuinaannemer te promoten. Want een tuinaannemer biedt heel wat voordelen: van rationele (z’n vakkennis bijvoorbeeld) tot puur emotionele (het genot van die zalige tuin). Dat is wat we bij Choco ‘Het Tuinaannemereffect’ noemen. En dat effect laten ze in deze campagne volop beleven in radio en online spots. De insteek van deze campagne: met een beetje hulp van je tuinaannemer wordt die tuin echt wel een plek om ten volle van te genieten. En dat ongeacht de grootte van je tuin of je budget. Ha ja: ook een kleine tuin, of een stadstuintje, kan perfect de indruk wekken van een oosterse tuin of een tuin in de Provence.
Om vooroordelen weg te werken, moet je ze soms gewoon rechtstreeks benoemen. Daarom zegt men in deze spots letterlijk ook dat een tuinaannemer er is voor elke tuin en elk budget. Maar daarnaast moet die tuin uiteraard ook beleefd worden. Daarom zien we in de online filmpjes eerst mensen genieten van een drankje, boek of barbecue in een schijnbaar exotische tuin in Kyoto of in de Provence. Die laatste blijkt via ingenieus camerawerk echter een tuin om de hoek te zijn, of zelfs een gezellig stadstuintje! Zo tonen Choco en VLAM aan dat elke tuin baat heeft bij de inspanningen van een tuinaannemer. De radiospots werken hetzelfde idee auditief uit.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]