Choco is gebeten door TEDxFlanders

Crea / News

TEDxFlandersTEDxFlanders is een van de lokaal en onafhankelijk georganiseerde TED-events, een ondertussen wereldwijd fenomeen overgewaaid uit de VS. Choco creëerde voor hen een eventbeeld en een eigen (visuele) identiteit, zodat ze zich duidelijk kunnen onderscheiden van alle andere TED-initiatieven. Bovendien bestaat TEDxFlanders dit jaar 10 jaar en dat vieren ze met het belevingsevent ‘NOW’.  Nu is voor TEDxFlanders dan ook het moment om met een eigen visuele identiteit naar buiten te komen.
TEDxFlandersVanuit de algemene TED-visie, “ideas worth spreading”, nam choco eerst het dna van TEDxFlanders onder de loep en formuleerde een missie, waarden en elevator pitch. Opvallend is niet alleen hun passie voor ideeën, maar vooral ook voor mensen. Voor de visuele identiteit ontwierp choco een reeks grafische elementen geïnspireerd op ‘het hart van de X’, oftewel het kloppend hart van TEDxFlanders: dé plek waar ideeën en mensen samenkomen en waar de TEDx-spark het meeste voelbaar is. Deze elementen vormen de basis voor hun nieuwe website en de rode draad in hun eventcommunicatie. Voor het eventbeeld zelf combineerde choco de X-identiteit met het uitgangspunt van de avond: inclusiviteit, transnationale ideeën, transhumanistische oplossingen en transcendente wereldthema’s. Het resultaat? Een zwevende, zichzelf overstijgende persoon middenin ‘het hart van de X’, die met open armen en blik het ‘nu’ aanschouwt en ten volle beleeft.