Choco lanceert 'Be Aut'hentic' voor VVA

Crea / News

Naar aanleiding van Wereldautismedag op 2 april creëerde Choco in opdracht van Vlaamse Vereniging Autisme (VVA) een online- en radiocampagne die oproept tot authenticiteit. In deze bijzondere tijden waarin we op onszelf, familie en dichte vrienden terugplooien, is het net goed dat we elkaar steeds meer zien zoals we zijn: puur en zonder maskers. En dat is iets wat mensen met autisme al veel langer hebben begrepen…

Mensen met autisme denken, voelen en communiceren anders. Da’s niet altijd makkelijk, maar wel altijd écht. Hun onverbloemde en aandachtige blik toont ons hoe kleurrijk en authentiek de wereld kan zijn. Dat uitgangspunt werd vertaald in een eenvoudige, inspirerende boodschap: Be Aut’hentic– oftewel: wees wie je bent en toon ook jouw eigen kleuren tot iedereen ze kent. “We vonden het een krachtig signaal dat net mensen met autisme oproepen om meer te zijn zoals hen. Hoe authentieker een mens is, hoe sterker de verbindingen die hij legt,” vertelt Sanne Swerts van Choco. “Deze dagen kunnen we dat extra goed gebruiken.”

De verschillende color bombs in de campagnevisuals zijn een uiting van ieders unieke, authentieke zijn en persoonlijkheid. Daarnaast staan ze ook symbool voor de diversiteit en vele gezichten van autisme zelf. Je kan ze via sociale media delen of zelfs toevoegen aan je profielfoto, samen met je eigen aut’hentieke verhaal en #IAmAuthentic. Ook vrienden en familie van mensen met autisme worden rechtstreeks bij de campagne betrokken via gepersonaliseerde visuals en posts, waarmee ze hun waardevolle, authentieke band in de kijker kunnen zetten. Want nu we met z’n allen in ons kot moeten blijven is onlinedé plek geworden om alsnog dicht bij elkaar te kruipen.

De radiospot werd een poëtische oproep om jezelf authentiek te tonen. Ze is te horen op Radio 2 en Nostalgie, en werd gemaakt in samenwerking met Het Geluidshuis.

Alle authentieke verhalen die uit deze campagne voortgroeien, worden verzameld op autismevlaanderen.be.