Choco lanceert Company TV

Media / News

Choco was een van de eerste reclamebureaus die interne communicatie als onmisbaar onderdeel van de branding en externe uitstraling van een merk zagen. Want als het hart van je organisatie niet voelt wat je naar buiten toe belooft, verlies je aan kracht en geloofwaardigheid, zo luidt het. Vandaag gaat men nog een stap verder en introduceert Choco interne Company TV van eigen makelij. “Covid heeft veel werkomgevingen door elkaar geschud. De shift naar een voornamelijk online samenwerking daagt medewerkers uit om het contact met collega’s en hun organisatie niet te verliezen. Dat maakt dat je wat betreft interne communicatie mee stappen vooruit moet zetten,” vertelt Krist Pauwels.

Volgende stap in interne communicatie

Doel van Company TV is om medewerkers te verbinden met elkaar op een manier die aansluit bij de werksituatie van vandaag: “We willen het ook mogelijk maken dat belangrijke inhoudelijke boodschappen van directies op een verteerbare manier de medewerkers bereiken. In een hybride werkcontext is de nood aan een duidelijke visie bij mensen zo mogelijk nog groter dan anders.”

Geen zoveelste toespraak van de CEO via Zoom dus. Maar wel "een creatief en meeslepend format dat informatie combineert met entertainment en interactie". Als medewerker heb je het gevoel dat je naar een geanimeerd tv-programma kijkt, maar dan in teken van jouw organisatie. “We draaien filmpjes vooraf, zorgen voor live verrassingen en interactie, nodigen boeiende gastsprekers uit, werken met optredens én geven onderweg belangrijke content mee. Als relatie- en cultuurbouwers zijn we het gewoon om zo diep te duiken, dat we precies begrijpen wat er verteld moet worden en hoe je als organisatie verrassend uit de hoek kan komen”, voegt Krist Pauwelers eraan toe. “Verschillende klanten zijn al helemaal mee.” Choco staat in voor scenario, eindredactie, creatieve uitwerking en eindregie: "alles om van Company TV een hartverwarmend event te maken."