Choco lanceert hyperlokale imagocampagne voor Fintro

Crea / News

Fintro positioneert zich in haar nieuwe imagocampagne meer dan ooit als de bank die dichtbij haar klanten staat. Door consequent te investeren in authentieke relaties biedt ze oplossingen waar almaar meer consumenten voor kiezen, zeker in deze tijden. De Relatiebouwers van Choco tekenden een campagne uit die ook sterk lokaal gevoerd wordt.

Tevreden klanten als uitgangspunt

De ‘dichtbij bankieren is...’-campagne toont in 5 verschillende portretten de 5 belangrijkste redenen waarom de klanten van Fintro voor hun bank kiezen: oplossingsgericht meedenken, de klant écht kennen, bereikbaar zijn, advies in mensentaal geven en grondige vakkennis. “Het unieke Fintro relatiemodel zit in het DNA van het merk. We hebben daar de voorbije jaren consequent op ingezet, samen met het Fintro team,” vertelt Krist Pauwels van Choco.

In en rond 80 van de 240 Belgische Fintro-kantoren wordt een gepersonaliseerde out of home-campagne ingepland met een mix van 20m2, 10m2, 8m2, 2m2 en 60x80 inserts. Daarnaast loopt een geogetargette social media campagne met campagnefilmpjes die eveneens per kantoor gepersonaliseerd werden. “Alles tesamen ontwikkelden we 516 verschillende affiches en 180 verschillende filmpjes,” zegt Veerle Miller van Choco. “Als je dichtbij bankieren promoot, moet je ook de handen uit de mouwen willen steken om dichtbij te communiceren.”

Radio, bannering en kantooraffichage

In radiospots van 20” en 10” op Q-music, JOE FM, Radio 2, MNM, Studio Brussel, Top Radio, Willy, Fmix Reach, Synchro Family en La Première werd de campagne ook auditief vertaald. “Het is de vierde maal dat we voor een Fintro imagocampagne radio inzetten. En we merken dat de typische jingle zich steeds meer in het oor van de luisteraar nestelt.” Ook online krijgt de campagne een extra boost via impactbannering op onder meer HLN, DM, LDN en Le Soir. En uiteraard worden de affiches ook in alle kantoren doorheen het land uitgehangen,” besluit Krist Pauwels. 

Credits

Strategie concept en creatie:
choco – veerle miller, krist pauwels, sanne swerts, marjan mariën, elise danckers, david boon, lien craps
fotografie en film – britt guns
radio – Het Geluidshuis
media - Havas