Choco lanceert Organisation of the Future

Goede communicatie is cruciaal voor de weg uit de crisis. Want ze kan zorgen voor authentieke relaties en echte verbinding. Net dat is wat we vandaag nodig hebben. Mensen, bedrijven en organisaties die elkaar in hun kracht en kwetsbaarheid ontmoeten, kunnen elkaar écht versterken. En ze zullen ook de economie en de samenleving meer dan ooit doen floreren. Deze overtuiging zit sinds 18 jaar diep in het DNA van communicatiebureau Choco. Meer dan ooit zet het bureau uit Antwerpen hierop in, via haar service en via de uitbouw van een nieuwe beweging: ‘Organisation Of The Future’.
“Reclame en communicatie brengen als vanouds mooie of entertainende verhalen die kopers, klikkers, kijkers of luisteraars overtuigen,” zegt Krist pauwels van Choco. “Maar ze kunnen en moeten vandaag veel meer doen dan dat. Er is communicatie nodig die relaties bouwt en die authentieke verbindingen legt met medewerkers en klanten. Want als de crisis ons één ding leert, is het dat we alleen nergens geraken. Enkel samen kunnen we de broodnodige zuurstof in de samenleving en economie pompen. Ook consumenten en burgers vragen steeds meer naar enthousiaste en geloofwaardige communicatoren die consequent en rechtlijnig doen wat best is voor zichzelf, hun klanten én de samenleving. Authentieke verbinders die to the point zijn en recht naar het hart gaan, zullen meer dan ooit de magneten op de markt en in de samenleving worden. Het doel is de relatie, het gevolg is dat je er meer bij wint. En niet meer omgekeerd.”
“Je kan ook moeilijk authentiek zijn in je relaties, als je niet eerst investeert in jezelf en je eigen mensen. Daarom vertrekken we in de service voor onze opdrachtgevers steeds opnieuw vanuit hun DNA. Dát constant voeden en kneden geeft merken de roots die ze vandaag nodig hebben,” klinkt het bij Steven Pauwels. Choco doet ook hetzelfde in haar eigen organisatie. “We waren het eerste coöperatieve reclamebureau in Europa,” vult Veerle Miller aan. “Wie bij ons werkt kan niet alleen mede-eigenaar worden, maar wordt ook zonder taboe gecoacht en gestuwd in zijn persoonlijk leiderschap.”
Met ‘Organisation Of The Future’ startte Choco een beweging die ook authentieke verbinding mogelijk wil maken tussen peers uit de bedrijfswereld. “Mensen komen in het kader van OOTF samen vanuit 4 basisprincipes die communicatie echter en eenvoudiger maken,” zegt Krist Pauwels. Die principes zijn samengevat in een charter, dat intussen door een 300-tal mensen ondertekend werd. “We faciliteren kleinere councilgroepen van peers doorheen Vlaanderen en organiseren ook grotere evenementen. Het is telkens weer fascinerend om te ervaren hoeveel zuurstof en inzicht mensen putten uit de contacten die ze via OOTF leggen.”
Wanneer het gevaar voor corona geweken is, organiseert OOTF haar vierde themadag, met als titel: “Explore: de kracht van de crisis.” “De aanvankelijke datum was 20 mei, maar deze zal verzet worden. We voelen in ieder geval veel nood om in deze crisistijden uiteraard op een veilige manier de koppen bij elkaar te steken over de manier waarop we in de toekomst samen een verschil kunnen maken. We roepen iedereen die zich aangesproken voelt op om deel te nemen aan dit event.” OOTF wordt mee ondersteund door ondernemers Frans Colruyt, Wouter Torfs, Toon Bossuyt, Mathi Gijbels, Joost Callens en Bart Claes. Ondernemersplatform Etion en eventbureau Event Masters zijn partner van het evenement.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]