Door de huidige oorlog in Oekraïne zitten veel mensen met vragen over hun eigen veiligheid en die van ons land. Daarom publiceert De Standaard op 22 maart een speciale bijlage over veiligheid. Choco maakte, in opdracht van Pax Christi, een advertentie en SoMe-campagne die de burger oproept om bewust en uitdrukkelijk te kiezen voor vrede.
Het nieuws uit Oekraïne laat veel mensen achter met een beklijvend gevoel van onmacht. Ook de wonden van de aanslagen in Brussel zes jaar geleden zijn bij velen nog voelbaar. Het verdriet, de pijn en de vele ontberingen die wij op het nieuws zien en die velen hebben meegemaakt, zorgt voor een golf van solidariteit. Pax Christi was een initiatief van burgers ten tijde en na de Tweede Wereldoorlog die ‘nooit meer oorlog’ als ideaal hadden. Helaas is het belang van deze boodschap relevanter dan ooit.
Net daarom lanceert de organisatie deze campagne. De advertentie toont een vizier. Het doelwit dat je daarin ziet, is het universele vredessymbool. De tagline luidt ‘MY TARGET: PEACE’. Met deze boodschap wil Pax Christi een stem geven aan al de burgers van dit land en hun ‘cry for peace’. De advertentie gaat gepaard met een oproep om deze uit te snijden en voor je raam te hangen. Op Paxchristi.be kan ze ook gedownload en uitgeprint worden.