Choco maakt goddelijk werk voor golfkarton

Crea / News

Een langdurige relatie moet je nu en dan nieuw leven inblazen. Daarom creëert Choco sinds begin dit jaar b2b-contentcampagnes voor golfkarton: een sterke case wordt helemaal uitgelicht en dan via een online contentplan uitgerold. Dit keer speelt de Konnektus bierbox van de Abdij van Keizersberg de hoofdrol. U zult verder lezen…

“De paters van de abdij van Keizersberg bij Leuven brouwen sinds kort bier om hun abdij herop te bouwen. En ze kozen meteen voor golfkarton om dat bier in te verpakken,” vertelt Lotte Huybrechts, projectmanager bij Choco. “Logisch: da’s de enige verpakking die even duurzaam is als de stilteplek die de paters willen financieren. We goten alle kwaliteiten van golfkarton in geboden. Daarmee maken we meteen duidelijk welke voordelen golfkarton allemaal te bieden heeft. Ook de fotografie refereert aan de kerkelijke sfeer: het lijkt wel alsof het goddelijke licht op de bierbox schijnt…"

Sterker dan een rots

Op enkele advertenties in vakbladen na is de hele campagne uitgerold via LinkedIn. Statische en dynamische posts wisselen elkaar over een periode van twee weken af, en worden aangevuld met testimonials van de abt en de bierontwikkelaar. Het resultaat: een campagne die golfkarton top of mind maakt bij de doelgroep van aankopers en verpakkingsverantwoordelijken. Amen.