Choco organiseert Masterclass voor merkenbouwers

Communication / News

Choco lanceert naar aanleiding van haar 20-jarig bestaan ‘Masterclasses voor merkenbouwers,’ gebaseerd op haar CEO-model. Innoveren en snel kunnen schakelen zijn vandaag noodzakelijk, maar de echte magneten op de markt zijn standvastig, authentiek en creatief vanuit een stevig fundament, zegt men bij Choco. En daarvoor heb je een duurzame aanpak nodig die werkt.

Hoe sterker je relatie, hoe meer je aan elkaar hebt. En straffe communicatie kan ervoor zorgen dat die relatie alleen maar sterker wordt. Dat geldt voor merken en mensen. Duurzame verbindingen geven bovendien duidelijkheid, creëren plezier en vormen de basis voor échte innovatie en creativiteit. Vanuit dat inzicht werd Choco 20 jaar geleden opgericht. Doorheen de jaren maakt het bureau consequent gebruik van het intern ontwikkelde CEO-model®, of ‘creatieve energie organisatiemodel’. Krist Pauwels: “Het CEO-model® laat zien welk communicatiegedrag voor merken en mensen cruciaal is om échte duurzame relaties op te bouwen. Je slogan of boodschap zijn immers weinig waard als de manier waaróp je communiceert dat tegenspreekt. Zo kan je bijvoorbeeld als merk heel erg blij zijn met een tijdelijke goede verkoop, maar er door je grillige communicatiestijl tegelijk voor zorgen dat je klantenbestand in feite weinig loyaal is.”

Het CEO-model® belicht het dynamische spel van acht waarden die elke merkrelatie kleuren. Veerle Miller: “De waarden laten heel eenvoudig zien hoe mensen en merken een stevige connectie kunnen uitbouwen. Wie zich bijvoorbeeld openhartig toont, zal veel sneller het vertrouwen krijgen van zijn medewerkers of klanten. En vice versa. Of wanneer je transparant bent over de koers die je vaart, zal je veel authentiekere reacties krijgen dan wanneer jouw verhaal niet als geloofwaardig wordt ervaren.”

Vanuit het ceo-model transformeert Choco merken van de klassieke verkoopsmachines naar moderne relatieboosters. Steven Pauwels: “Zo wordt ons soms zelfs gevraagd om in de slipstream van een campagne ook verkoopteams te coachen naar een meer zorgende, relatiegerichte omgang met de klanten. Simpelweg omdat dit zowel op financieel, mentaal en emotioneel vlak beter rendeert. Je ziet de laatste jaren een hele beweging van ondernemers, zoals onze partners bij Torfs of Durabrik, die dat ook echt waarmaken. En daar dan ook de vruchten van plukken.”

“Op élke markt van vandaag heb je een stevige, duurzame en mensgedreven aanpak meer dan ooit nodig”, vertelt Krist Pauwels. “Voor je het weet verzeilt je merk in de tendensjes van de dag en in de drang om steeds maar te vernieuwen. Vernieuwen en snel kunnen schakelen is vandaag noodzakelijk, maar de echte magneten op de markt zijn standvastig, authentiek en creatief, en ze hebben een ijzersterke fond die tegen een stootje kan. Daar moet je vandaag op inzetten.”

Voor al wie bij grote of kleine merken werkt, werkte Choco naar aanleiding van haar 20steverjaardag een masterclass voor duurzame communicatie uit. Gedurende een halve dag (12 tot 19 uur) word je ondergedompeld in de wereld van het CEO-model® en krijg je de kans om het toe te passen op jouw merk. De masterclasses worden gegeven door Steven Pauwels en Krist Pauwels.