Choco steekt haar energie in Allimex

Crea / News

Zonnepanelen, laadpalen en innovatieve oplossingen die de industrie klaarmaken voor morgen: dat is waar sterke groeier Allimex zich de afgelopen jaren in specialiseerde. En met succes. Na een sterke groei was het tijd voor een volledige rebranding... mét Choco.

Een sterke boodschap vertrekt... vanuit een krachtig DNA. Via de (steeds populairdere) DNA-workshop legde Choco de basis voor een nieuw merkverhaal en hertekende het de merkarchitectuur. Zo kregen vier merken een nieuwe invulling: Allimex Green Power, Allimex Industrial Products, Allimex Academy en Allimex Research & Development.

Na een uitgebreid marktonderzoek bepaalde Choco een scherpe positionering voor Allimex en haar submerken op vijf Europese markten: België, Nederland, Duitsland, Spanje en Portugal. Intussen werd het DNA vertaald in een compleet nieuwe rebranding.

De nieuwe baseline toont het DNA van het merk in drie werkwoorden: ‘we care, we dare, we deliver’. Elk van de submerken kreeg bovendien een smoel die herkenbaar én vernieuwend is op haar markt. Deze werd door Choco uitgewerkt voor alle interne en externe communicatiekanalen: op de website, in sociale media, catalogi en flyers, tot de beursstand toe.

“Elk submerk staat op zichzelf, maar is ook onderdeel van een dynamisch groter geheel,” vertelt Veerle Miller van Choco. “Het was belangrijk om die verbondenheid in verscheidenheid te integreren in de nieuwe huisstijl.”

De lancering van het nieuwe DNA vond plaats tijdens het evenement "Allimex The Future". Van het concept over het scenario tot de contentcreatie: elk detail werd zorgvuldig uitgewerkt door de relatiebouwers van choco.

Een stevige basis dus, die in maar liefst zes maanden tijd werd gelegd. Op dit moment werkt Choco volop aan branding- en productcampagnes op de verschillende Europese markten.