Choco steekt P&V in een nieuw jasje

Crea / News

P&V is sinds haar oprichting meer dan 100 jaar geleden uitgegroeid tot een hoeksteen in de Belgische economie en samenleving. De groep heeft twee verzekeringsmerken onder haar dak: P&V Verzekeringen en Vivium. En ze vond in Choco een perfecte partner voor haar corporate communicatie. Een eerste item op de agenda? Een rebranding waar het verhaal van P&V-groep glashelder in de kijker wordt gezet.

Een nieuw logo

Als coöperatieve verzekeraar heeft P&V-groep een sterke mensgerichte visie. Dat zie je in haar warme en persoonlijke aanpak tegenover medewerkers en klanten, maar ook in haar maatschappelijke engagement. De bestaansreden van de groep? Bouwen aan een veilige, solidaire samenleving waarin mensen successen met elkaar vieren en tegenslagen samen dragen.

Die kern vind je meteen ook terug in het nieuwe logo: de silhouetten van twee figuren klikken in elkaar. Want wie je ook bent, wat je ook doet, waar je ook vandaan komt: wat je samen doet, doe je beter.

De nieuwe huisstijl volgt de open eenvoud van het logo. De heldere, transparante, frisse maar kordate toon zet de roots van de verzekeringsgroep zeer actueel neer. Choco bundelde deze shift in grafische stijl in een handig brandbook.

Dit bepaalt niet alleen de stijl van de groep, maar maakt ook duidelijke afspraken met haar twee merken over het gebruik van logo’s en het afbakenen van communicatieterreinen. Een solide merkarchitectuur is immers de basis van een sterk merk.

Verbinden. Versterken. Verzekeren.

Bij een nieuw logo hoort ook een nieuwe baseline en aangepast merkverhaal. “Ook deze groeien bij ons steeds vanuit het DNA van de merken waar we voor werken,” vertelt Krist Pauwels van Choco. “Hier kozen we voor drie treffende werkwoorden die de kern van de Groep neerzetten. Net omdat P&V Groep en haar coöperatieve roots actueler zijn dan ooit.” In het Nederlands luidt de baseline ‘Verbinden. Versterken. Verzekeren.’ En in het Frans ‘Rassembler. Inspirer. Assurer.’ Beschouw het gerust als een oproep om samen een verschil te maken met het merk, haar medewerkers en klanten.”