Choco supersociaal voor Sociaal Wonendag

Crea / News

De Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen (VMSW) gaf Choco de opdracht om een promotiecampagne voor de Sociaal Wonendag op zondag 13 oktober 2019 te creëren. Die dag vieren we 100 jaar sociaal wonen in Vlaanderen en zetten 50 bijzondere sociale woonprojecten en werven hun deuren wagenwijd open voor iedereen. 

“De slogan ‘Doe mee supersociaal op de Sociaal Wonendag’ stelt sociaal wonen uitsluitend in een positief daglicht,” zegt VMSW. “Uiteindelijk  draait het niet alleen om de bezichtiging van erfgoedpareltjes en duurzame projecten: de Sociaal Wonendag is evengoed een sociaal event van ‘onder de mensen komen’, van babbeltjes slaan met de andere bezoekers of deelnemende bewoners.”

Voor het campagnebeeld, geïllustreerd door Irina Bogdan, nam Choco het idee van de sociale woning letterlijk: we zien twee goedlachse en sympathieke sociale woningen die met alle plezier deelnemen aan de Sociaal Wonendag. De promotie wordt gevoerd via statische en geanimeerde posts op sociale media, affiches, flyers, printads in De Zondag, raamstickers en op radio.

De radiocampagne is in de aanloop naar de Sociaal Wonendag op alle grote zenders te horen, waaronder MNM, Radio 2 en StuBru. Ook hier ligt de nadruk op het idee van de supersociale huisjes: twee bewoners laten de luisteraars meevolgen met de gesprekken van hun sociale woning. Al wie het huis passeert, mag zich aan een vriendelijk woordje verwachten. Choco werkte ook een PR-plan en een campagnewebsite uit met een luik voor de bezoekers en voor de deelnemende sociale huisvestingsmaatschappijen.

De Sociaal Wonendag is een gloednieuw initiatief van de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen (VMSW), de Vereniging van Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen (VVH) en 40 sociale huisvestingsmaatschappijen.