Choco verpakt content voor golfkarton

Crea / News

Choco staat al tien jaar in voor de communicatie van CBA (Corrugated Benelux Association), de vereniging van golfkartonproducenten. Doel was steeds: de meerwaarde van golfkarton onderstrepen. En dan blijkt duidelijk de meerwaarde van een langetermijnrelatie: choco evolueert van leverancier naar partner, en de communicatie van imago naar content.

In drie grote communicatiegolven, telkens onder de koepel ‘Golfkarton innoveert. Ook voor u?’, zet het bureau dit jaar telkens een innovatieve case in de spotlights. De eerste in de rij: een golfkartonnen box waar probleemloos vloeistoffen in vervoerd kunnen worden. De focus ligt op online communicatie, via LinkedIn en Facebook, waarbij advertenties in de vakpers een ondersteunende rol spelen. Daarnaast levert Choco een online contentplatform af dat onafgebroken gevoed wordt met artikels en inzichten op basis van een sociaal mediaplan. Zo wordt golfkarton.org een hub die de doelgroep constant aantrekt en nieuwe inzichten biedt. Innoverend: de gepaste manier voor de innoverende verpakking bij uitstek.

Inhoud is belangrijk, maar de verpakking evenzeer. Daarom schaaft Choco jaar-in, jaar-uit aan de look en feel van alle communicatie-uitingen voor CBA. En ook daar loont een langetermijnrelatie: de vormelijke rode draad blijft behouden, maar er is geregeld ruimte voor nuancering en updates. Bovendien zorgen we ook steeds voor de details die het verschil maken tussen de Nederlandse en Belgische markt. Kleine innovaties dus, die perfect bij het product golfkarton passen.