Choco verzorgt de wedergeboorte van Brussels IVF

Crea / News

Brussels IVF, het voormalige CRG Jette, onderging het afgelopen jaar een volledige transformatie. Choco coördineerde de hele rebranding.

Sinds 30 jaar staat het centrum voor reproductieve geneeskunde van UZ Brussel mensen bij die moeilijk zwanger worden of blijven. Haar expertise is wereldvermaard. Van ver buiten onze grenzen zakken wensouders om een van de zeven wensoudertrajecten in Jette te volgen.

Na een stevige DNA-analyse verfriste Choco de brandessentials en zette het de nieuwe naam en huisstijl neer. Brussels IVF was geboren. “Van de onthaalmedewerkers tot de onderzoekers en dokters: iedereen is in het centrum topexpert in zijn domein, met maar één focus: elke kinderwens alle kansen geven die het verdient,” zegt Steven Pauwels van Choco. “Die focus op de cliënt, het pure vakmanschap en de kwaliteit van de dienstverlening hebben we sterker willen neerzetten in de nieuwe stijl.” De nieuwe stijl vormt met zijn gestileerde kwaliteit een perfect canvas om via portretten een diepe menselijkheid te tonen die eigen is aan Brussels IVF.

Op dit moment wordt de stijl uitgerold in de meest diverse dragers, van academische posters tot cliëntenfiches, van een intern magazine tot presentatieformats. Daarnaast wordt ook de nieuwe hand gelegd aan een nieuwe website, die in de lente van 2022 online zal gaan. “Deze zal er volledig anders uitzien,” aldus Elise Danckers van Choco, “We werkten een wireframe en design uit met een vlotte, logische UX. De weg in het grote aanbod aan oplossingen zal veel sneller duidelijk zijn voor wie met een hulpvraag op deze website terecht komt.” Via infographics en animaties zullen de behandelingen in een oogopslag duidelijk worden.