Choco vindt de uitweg voor Tele-Onthaal

tele-onthaal (1)

Crea / News

tele-onthaal (1)Afgelopen vrijdag werd de nieuwe campagne van Tele-Onthaal gelanceerd tijdens een persconferentie in aanwezigheid van de voltallige Vlaamse ministerraad. Elke minister gaf het goede voorbeeld en plaatste het nummer 106 van deze hulplijn in zijn of haar gsm-toestel. “Praten helpt immers voor iedereen, hoe groot of klein je problemen ook zijn. In principe zou elke Vlaming de reflex moeten hebben om naar 106 te bellen als het even moeilijk gaat,” aldus Jennifer Pots van Tele-Onthaal.

case_tele-onthaal9

Choco werd na een competitie afgelopen winter de nieuwe communicatiepartner van Tele-Onthaal en ontwikkelde het concept voor deze campagne. Het campagnebeeld speelt met het bekende exit-bordje en toont een mannetje dat duidelijk geen blijf meer weet met zichzelf. Waar het normaal gezien op weg is naar de uitgang, zit het nu ineengekrompen en triest op de rand van het bordje. De boodschap? Er is wél een uitweg voor problemen en die begint met een goed gesprek met de mensen van Tele-Onthaal.

case_tele-onthaal3

Het beeld wordt dit voorjaar breed verspreid in Vlaanderen via advertenties, affiches, flyering en een online bannercampagne. Wie een flyer in handen krijgt, kan hem uitknippen en daarna zelf ophangen als ‘uitwegbordje’. De komende weken volgen via Facebook heel wat BV’s het goede voorbeeld. Vanaf 1 maart zal Tele-Onthaal dagelijks op haar Facebookpagina een foto posten van een Bekende Vlaming die een affiche van het nieuwe Tele-Onthaal campagnebeeld ergens ophangt.