Chocolade met heimwee naar Expo 58

Communication / Design / Media / News

Cote dOr expo 58Wat vindt u in het nieuwste PUB Magazine? Een uitgebreid dossier over Expo 58. Een terugblik, maar ook de vraag wat er is veranderd, voor merken  als Côte d'Or, Philips, Delvaux,....

Côte d’Or, bijvoorbeeld, zag het groots tijdens Expo 58. Met een groot pavil- joen met glazen wand, robotolifanten die chocolade produceerden bij het trekken aan de staart en een meester chocolatier ter plekke mikte de chocoladefabrikant tijdens de wereldtentoonstelling op faam en eer. « Het paviljoen van Côte d’Or was een belevingscentrum waar mensen konden kennismaken met het gamma en natuurlijk ook konden proeven, » zo zegt Annick Verdegem, corporate affairs manager Benelux van Mondelēz International. « Daarnaast werd er onder meer ook uitgelegd hoe chocolade toen werd gemaakt. Côte d’Or vond het belangrijk om op iconische plaatsen of gebeurtenissen in België aanwezig te zijn, zo ook op de wereldtentoonstelling van 1935. En voor elke expo werd er een nieuw product uitgevonden. Voor de wereldtentoonstelling van 1958 was dat Dessert 58, een chocolade met praliné van amandelen en cashewnoten, dat trouwens nog steeds een de populairste producten uit ons gamma is. »

Lees meer in het nieuwste PUB Magazine!
cover PUB 3

We laten in dit nummer voorts enkele kroongetuigen aan het woord, bekijken ook de evolutie van het NIR naar de VRT en gingen praten met Karel Verhoeven en Rik Van Cauwelaert over de pers anno 1958 versus de pers anno 2018. Ook onze columnisten blikken terug. En in dit nummer komen verdacht veel mensen aan bod die in 1958 geboren zijn (of nets iets ouder of jonger zijn). Voor de gelegenheid laten we zelfs vier external kids in town aan het woord: Harry Demey, Jan Van den Bergh, Yves Gérard en Daniel Bastin. We brengen een interview met Marc Michiels, gingen op bezoek bij Space en gingen op bezoek bij Wouter Casteleyn en Greetje Demuelenaere van merkenmarketeers Comma. Daarnaast gingen we praten met de partijvoorzitters van Groen en Ecolo over hun communicatieEvenveel redenen op in dit nieuwe nummer van PUB te duiken...