Christian Van Thillo : “Consolideren en transformeren!”
Let’s Talk Beyond Boundaries. Zo heette de tweede editie van het evenement Let’s Talk van De Persgroep Advertising op donderdagavond 29 oktober. Grenzen vallen weg: tussen papier en digitaal, tussen advertising en gaming. En toch leven we nog maar op dag 1 van de gedigitaliseerde wereld, zegt Christian Van Thillo, met verwijzing naar Jeff Bezos van Amazon. Disruptie? Ja. Kansen? Heel veel, zo zegt de topman van een mediagroep die intussen Vlaanderen, Nederland en Denemarken beslaat. Al is het jammer dat het in de advertentiewereld zo vaak over technologie gaat en niet over creativiteit, voegt Van Thillo daaraan toe. Technologie? Ja! Toolkits om ‘accountable’ te zijn? Al evenzeer. Maar er is ook veel bullshit, zegt hij, waarschuwend voor excessen, technologische fraude en niet-transparante vormen van digitaal adverteren.
Consolideren en transformeren, dat is sinds enige tijd het motto van De Persgroep. “Kranten en magazines zijn de enige media die 100% aandacht krijgen,” haalt Christian Van Thillo uit een studie van een professor van Harvard. Televisie krijgt gedeeltelijk aandacht, bij Facebook, Twitter e tutti quanti geldt een ‘lack of attention’. De Persgroep mikt op best of both worlds, zo lijkt het wel. Bij de papieren lezers is er weinig of geen verval, er kwamen enkel digitale lezers bij. En dus zet De Persgroep in 2016 een volgende stap, kondigt Van Thillo aan: Het Laatste Nieuws – later ook de andere merken – worden ‘werelden’. Lezers krijgen dan een lidmaatschap in diverse graden, van low entry tot premium. En daar hoort ook video bij. “Dat wringt soms wel met Medialaan, maar daar komen we altijd wel uit,” zegt hij. “We werken zelfs met twee media aan convergentie, maar daar mag ik van onze regie niets over loslaten. En daarnaast werken we aan digitale services, personalisering en de kwaliteit van de content van advertenties.”
We kregen dus een optimistische Christian Van Thillo te horen. Zelfs voor de tijdschriften (die zoals bekend recent werden aangevuld met enkele Sanoma-titels). Ook hier geldt: consolideren en transformeren. “Knack (van Roularta, n.v.d.r.) en Goed Gevoel bewijzen dat groei kan, voor andere titels moet dat ook lukken. Binnen vier clusters: Televisie/People, Gezondheid, Lifestyle met daarbij de krantenmagazines en Humo.”
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]