Per 1 maart wordt Christine Van den Berghe managing director bij LijnCom. Ze volgt hiermee Erik Portier op, die net geen twee jaar aan het hoofd van LijnCom zal hebben gestaan en naar Radionomy verkast. LijnCom is een dochteronderneming van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn en commercialiseert alle reclameruimte op bijna 4000 voertuigen en 300 schuilhuisjes van De Lijn.
Christine Van den Berghe kan terugblikken op een ruime ervaring in communicatie- en mediabedrijven. Ze begon haar carrière bij Saatchi&Saatchi en stond aan de wieg van SBS bij de lancering van Vier. Bij Mediahuis bouwde ze de advertentieregie Corelio Connect uit tot multimediale regie, was uitgever van The Bulletin en CEO van Scripta. In haar laatste opdracht was ze head of event unit bij Artexis Easyfairs, waar ze de business to business-poot verder uitbouwde en o.a. de Healthcare- en Comicon-events succesvol integreerde.
Christine Van den Berghe: “Het is met ongelofelijk veel zin dat ik de functie van Managing Director bij LijnCom opneem. Hiermee keer ik na bijna twee jaar terug naar mijn vertrouwde media-omgeving en kan ik verder bouwen op mijn jarenlange ervaring en netwerk. LijnCom is de afgelopen jaren positief geëvolueerd en het is dan ook voor mij een mooie uitdaging om deze trend, samen met het sterke team succesvol verder te zetten. Met mijn ervaring in zowel de nationale als de regionale advertentiemarkten heb ik heel wat vertrouwen in het potentieel van straffe mobiele mediacampagnes voor diverse adverteerdersdoelgroepen.”
Tamara De Bruecker, gedelegeerd bestuurder van LijnCom, kijkt ernaar uit om met haar de groei van de voorbije jaren door te trekken: "Christine is een inspirerende teamspeler en heeft een sterke focus op het realiseren van de objectieven. Ze heeft een bijzonder rijke ervaring en is dan ook de geknipte persoon om het LijnCom team te leiden in de uitdagende reclamesector.”