CIM en IPSOS slaan handen in elkaar

Stef Peeters, CIM

CIM / News / Research

Stef Peeters - CIM

Stef Peeters - CIM

Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft een driejarig contract voor de uitvoering van het veldwerk van het nieuwe Nationale Persbereiksonderzoek toegekend aan IPSOS België. Dit contract voorziet niet alleen in het klassieke persbereikonderzoek bij 10.000 inwoners van België per jaar, maar ook in een nieuw panel dat het dagelijkse bereik van kranten meet en mogelijk ook een studie van het editiebereik van magazines.

Het CIM zal later dit jaar een definitieve partner kiezen voor de verwerking en modellering van de bereikcijfers. Stef Peeters, general manager van het CIM, is blij met de beslissing: "Ik ben verheugd dat alle betrokken partijen een akkoord hebben bereikt over een innovatieve aanpak om het persbereik te meten. Het CIM bouwt voort op een sterke traditie van persbereiksonderzoek in België, maar legt de lat nu beduidend hoger met zijn ambitie om de dagelijkse bereikcijfers van kranten en het bereik van specifieke tijdschriftnummers in kaart te brengen. De volgende stap is de integratie van de ‘currencies’ voor het bereik van papieren en digitale platformen in de pers. Dit zal de sector toelaten om innoverende business modellen in reclame te ondersteunen."

Gerd Callewaert

Gerd Callewaert - IPSOS België

Gerd Callewaert, country manager van IPSOS België, kijkt vol enthousiasme uit naar deze nieuwe uitdaging: "We zijn zeer trots dat na een uitgebreid evaluatieproces de keuze van het CIM voor zijn nieuw persproject is uitgegaan naar IPSOS. De voorgestelde aanpak is zeker baanbrekend op vlak van persbereikmetingen en is voor ons een heel spannende uitdaging."