CIM publiceert nieuwe resultaten

Het CIM vergelijkt de verspreidingscijfers voor de pers tussen 2015 en 2014. Niet verwonderlijk kleuren de meeste titels rood. De Nederlandse maandbladen lijken daarop de enige uitzondering, maar bij nader inzien is dat louter dankzij Goesting: jaar op jaar voegt dat magazine in zijn eentje meer dan 200.000 exemplaren toe. Het tekende daarmee een recordgroei van 507% op.
Het CIM publiceert naast resultaten voor print ook cijfers voor de betaalde digitale verspreiding. Ook niet verwonderlijk gaat die er fors op vooruit. Enige uitzondering hierop zijn eens te meer de maandbladen. Vreemd? Neen, want hun cijfers lagen op dat vlak in 2014 al zo laag dat ze in 2014 hun investeringen in de betaalde digitale verspreiding blijkbaar enigszins beperkten: de uitgevers van de vrouwenmaandbladen hadden wel wat anders aan hun hoofd.
Ondanks de algemene daling valt de schade voor de Belgische pers nog mee. En vooral: deze CIM-resultaten tonen aan dat investeren in nieuwsjournalistiek loont. De nieuwstitels tekenen over het algemeen betere cijfers op dan de andere titels. Ze bewijzen ook het nut van digitalisering - want die voegt volgens deze cijfers fors bereik toe.
Via deze link kunt u de verspreidingscijfers van het CIM inkijken en vergelijken. De samenvattende tabellen van het CIM vindt u hieronder.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]