Citroen C3 à la Belge

Crea / News

CITROEN_C3_BELGIUM_EDITION_5Met meer dan 100.000 verkochte exemplaren kent de Citroën C3 een  groot succes in België. Om die affiniteit met ons land in de verf te zetten, komt het merk nu met een speciaal model: de Citroën C3 Belgium Edition. Hij wordt enkel verkocht in België en combineert een aantrekkelijke prijs met een exclusieve uitrusting: 'Blanc Banquise'-dashboard, Bahia Blue interieurbekleding, mistlampen, manuele airco, enzovoort. Oké, veel Belgisch is daar niet aan. Tenzij de reclamecampagne om het nieuwe model te lanceren...

CITROEN_C3_BELGIUM_EDITION_6

Havas WW Brussels en Citroën kozen voor een humoristisch verhaal om mensen warm te maken voor deze speciale editie: de verpersoonlijking van de Citroën C3 als 'kleine Française' die naar België komt en de gewoontes en gebruiken van ons land moet aanleren. Voor de campagne werd print, radio, bannering -en POS-materiaal gemaakt. Daarop werd telkens goeie raad gegeven voor de Citroën C3 om ons land te leren begrijpen. Een campagne vol belgitude die zal opvallen in de media, net zoals de wagen zal opvallen op de Belgische wegen.

CITROEN_C3_BELGIUM_EDITION_4

Credits

Klant : Citroën

Agency : Havas ww Brussels

Verantwoordelijken klant: Valérie Rzasnicki, Aude Raffi

Accounts : Juan Vanhufflen, Coline Hercot

Creatief Directeurs : Stéphane Daniel, Hugo Battistel

Creatie : Fred Vanhoof, Virginie Lepere, Pieter Van Leuven, Roselyne Collart

Sound Studio : Studio 43

Digital: Yellow Pimento