#CleanYourStreetView met Mortierbrigade en Mooimakers

Crea / News

Tot oktober zijn de Google Street Cars weer in het land. Mooimakers maakt van deze opportuniteit gebruik om (samen met Mortierbrigade) alle Vlamingen te vragen hun straat op te kuisen voor de befaamde wagen vol camera’s. Geen mens die immers wil dat zijn straat er vuil bij ligt op het internet. Op deze manier versterkt Mooimakers nogmaals hun boodschap en roept ze de Vlaming op een originele manier op om zorg te dragen voor hun buurt.

De passage van de Google Street Car is doorgaans een bron van inspiratie voor allerhande creativiteit. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze de auto achtervolgen om op de foto's te verschijnen. Maar naast photobombing, kunnen deze foto’s ook gebruikt worden om de onhygiënische omstandigheden van bepaalde straten weergeven. En niemand wil zijn buurt vol afval zien op 's werelds grootste zoekmachine voor de komende jaren. Mooimakers en Mortierbrigade bedachten dus een ​​manier van sensibiliseren door zwerfvuil te combineren met de komst van de Google Street Car. Online social video’s nodigen alle Vlamingen uit om hun straten schoon te maken voordat de auto vertrekt. Elke video is voorzien van een geotag om zo gericht bewoners van een bepaalde regio of gebied aan te spreken.

Kelly Baetens van Mooimakers: "Mooimakers heeft als missie om heel Vlaanderen zo proper mogelijk te houden. Dus als de auto’s van Google rondrijden is dat een goeie gelegenheid om iedereen op te roepen om het vuil in de straat op te ruimen. Want wie wil nu dat z’n straat er vuil bij ligt? Het voordeel is ook dat we een duidelijke deadline hebben waardoor iedereen wordt aangezet om meteen in actie te schieten. De actie past helemaal in de manier waarop Mooimakers communiceert met de Vlaming, met een knipoog, zonder belerende toon. Op die manier bereiken we het beste resultaat. Door de campagne te voeren via social media en geotargeting kunnen we de mensen op een hele directe manier bereiken. Geen ver-van-mijn-bed-verhaal, maar een dicht-bij-de- voordeur-aanpak, dat werkt in dit geval het best.

Credits

Client : Mooimakers

Client contacts: Kelly Baetens, Carole Michels

Agency: mortierbrigade

Partner & CEO: Jens Mortier

Partner & Executive Creative Director: Joost Berends

Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Nicolas Gaspart, Frédéric Zouag

Head of production: Charlotte Coddens

Strategy: Philippe Gerin

Dig. Strategy : Laura Deknock

Lead Producer: Tine Van Hasselt

Junior Producer: Gwen Reynaert

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

PR Agency : Lewis

Social Media Manager: Jonas Van Bael

Design/Motion: Kaatje Schreurs