Clear Channel heeft Brussel te pakken
Na Antwerpen en Gent liet ook Brussel zich vermurwen door Clear Channel voor de commercialisering van het netwerk van 2 m²-borden. Dat gebeurde naar aanleiding van een consultatie waarbij ook JCDecaux tot het einde in aanmerking kwam. De keuze van de stad viel dus op Clear Channel, die het beheer erft van meer dan 1.000 reclamezijden en de installatie van 100 digitale schermen op strategische locaties in de stad, op de meest begeerde en meest gefrequenteerde verkeersaders.
Brussel en Clear Channel zitten duidelijk op dezelfde golflengte. Vandaar ook de lancering van de ‘I-conic, met 140m² (in 16/9-formaat) het grootste digitale scherm van België. Dit scherm komt in de omgeving van het De Brouckèreplein. Het contract gaat ook gepaard met de installatie van 100 digitale LCD-schermen (2 m²), meer bepaald in de voetgangersbuurten rond Gulden Vlies, Louizaplein, Waterloolaan en rond het De Brouckèreplein. Beide zijn primeurs voor de Belgische markt. De 100 LCD-schermen van de nieuwste generatie en de I-conic komen niet alleen tegemoet aan de wensen van de adverteerders, ze geven de stad ook de gelegenheid om haar imago een boost te geven en haar dynamische beleid inzake culturele, sportieve en toeristische evenementen te verspreiden.
De ontwikkeling van het digitale creëert een nieuwe speeltuin voor creatieve bureaus. Het wordt mogelijk boodschappen in real time te versturen en gebruik te maken van interactieve inhoud voor een doelpubliek van actieve mensen, shoppers en toeristen. Clear Channel kan het netwerk (eigendom van de stad, door JCDecaux geïnstalleerd) eind 2015 in gebruik nemen, aangezien er geen installatie vereist is. Al moeten we opmerken dat JCDecaux - dat wel gewoon Villo! voortzet en uiteraard nog op andere manieren in de hoofdstad aanwezig is - nog verzet kan aantekenen tegen deze beslissing. Het heeft daarvoor twee weken de tijd...