Clear Channel en JCDecaux hernemen activiteiten

Media / News

Out-of-home is hét medium voor de opheffing van de quarantaine, luidt het bij Clear Channel: "Met het versoepelen van de beperkingen komt het publiek beetje bij beetje terug de straat op. OOH is bijzonder goed geplaatst om deel te nemen aan deze geleidelijke terugkeer naar een meer 'normaal' leven. Sommige adverteerders hebben dit goed begrepen." U begrijpt het goed: de afgelopen dagen is Clear Channel weer opgestart en plaatste het bedrijf al nieuwe campagnes (Brocom, DuckDuckGo) op zijn gedrukte en digitale media.

Ook bij JCDecaux zijn de activiteiten hernomen. Zo zijn er al diverse boekingen en geplande campagnes, terwijl bijvoorbeeld een campagne van BNP Paribas Fortis al loopt. Door aanwezig te zijn in deze eerste momenten en terwijl de concurrenten dat niet zijn, bieden deze adverteerders zichzelf een plaats bij uitstek om opnieuw contact te leggen met het publiek tijdens het inrichten van hun nieuwe levensstijl en consumptiegewoonten, stelt men bij Clear Channel: "Als lokaal en trouw medium biedt OOH in deze onzekere tijden een betrouwbare mediabron. In de veranderende context van vandaag bezet ook het digitale out-of-home (DOOH) een prominente plaats in het medialandschap."

De hoge flexibiliteit staat toe om onmiddelijk, contextuele en relevante boodschappen te brengen voor een zinvolle verbintenis met de  consument. Baudouin Van de Berg, sales director Clear Channel Belgium: "Na deze periode willen we allemaal onze tijd buitenshuis doorbrengen. Meer dan ooit bieden de enorme dekking, flexibiliteit en creativiteit de OOH adverteerders het perfecte platform om hun merken op de voorgrond te plaatsen tegenover een super ontvankelijk publiek. We zijn erg enthousiast over deze hervatting en verheugd om onze klanten te begeleiden bij het opnieuw opstarten van hun activiteiten.»