Clear Channel revolutioneert de premium digitale affichering, waarbij consumenten genieten van een nieuwe speelruimte, terwijl adverteerders volop kunnen profiteren van een sterke impact in het hart van de Europese hoofdstad. De I-CONIC, een scherm van 140m², is geplaatst op de hoofdgevel van het Muntcentrum, op een boogscheut van het De Brouckèreplein. Het geniet van een weergaloze zichtbaarheid in een buurt die zeer druk bezocht wordt door een doelgroep van actieve personen, shoppers en toeristen. Mobistar en AB Inbev hebben er al mee geëxperimenteerd. "Creatieve talenten zullen er op hun beurt een ongeziene speeltuin in vinden om de merken van hun adverteerders dynamischer te maken," zo belooft Clear Channel over de I-CONIC, waarover we eerder berichtten.
Deze Belgische primeur zal binnenkort gevolgd worden door een tweede digitale innovatie: de installatie van 100 digitale LCD-schermen (2m²) in de voetgangersbuurten rond de Guldenvlieslaan, het Louizaplein, de Waterloolaan en het De Brouckèreplein. Dit digitale project komt niet alleen tegemoet aan de wensen van de adverteerders, ze geven de stad ook de gelegenheid om haar imago een boost te geven en haar dynamische beleid inzake culturele, sportieve en toeristische evenementen te verspreiden. Yvan Mayeur, burgemeester van de Stad Brussel: “De Brusselaars, net zoals de Belgische en buitenlandse bezoekers, moeten toegang kunnen hebben tot zoveel mogelijk informatie over de Stad Brussel. Wij kijken er dus naar uit om deze technologie hiervoor in te zetten, maar ook om er datzelfde publiek mee te entertainen tijdens feestelijke evenementen.”
Tom Motmans, managing director bij Clear Channel Belgium, legt uit: "Wij streven naar een meer moderne, meer aantrekkelijke en meer interactieve stad. Continue innovatie staat centraal in onze strategie en wij willen dan ook voluit investeren in de nieuwste technologie om state-of-the-art oplossingen te blijven bieden voor de stad, de consument en de adverteerder. Het is onze ambitie om het belang van Brussel te promoten bij adverteerders die de beste zichtbaarheid willen op lokaal, Belgisch en internationaal niveau. Wij willen Brussel bijstaan om een wereldwijd icoon te worden, klaar voor de toekomst. Ons digitale project is daarvan het concrete bewijs."