Clear Channel Outdoor gooit trossen los in Cannes
Clear Channel Outdoor (CCO), sponsor van het 2016 Cannes Lions International Festival of Creativity, zal tijdens de festivaleditie van dit jaar het creatieve, engagerende potentieel van buitenreclame aantonen. Daarbij wordt gebruikgemaakt van toonaangevende digitale 'out-of-home'-activeringsoplossingen via 's werelds grootste digitale dakreclamepaneel, ‘Le Grand Screen’, en meerdere kleinere schermen. Er zullen campagnes van een rist partners worden getoond, waaronder Bannerboy, Campaign, BuzzRadar, Carat, Film Club, Grand Visual, Kinetic, Koffeecup, Ogilvy, Show+Tell en Snack Media. De creatieve concepten omvatten: motion tracking, meeslepende gamification, sociale sentimentanalyse, live nieuws en 'Euro 2016'-updates, user generated content, journalistieke fotomontages, voorwaardelijk getriggerde inhoud, hyperlokale contextuele relevantie en gegevensaggregatie, -integratie en -visualisering.
Daarnaast stelt CCO er zijn eigen creatieve campagne voor: Capture Cannes, een digitaal aangestuurde buitenreclamecampagne waarin het verhaal van het festival wordt verteld aan de hand van fotografische beelden die in de loop van de week zijn gemaakt en dagelijks op 'Le Grand Screen' worden getoond. Via innovatieve draagbare Narrative Clip-camera's zal een kleine groep invloedrijke personen uit de reclamewereld een spontaan fotografisch verslag samenstellen van wat er van zonsopgang tot zonsondergang in Cannes gebeurt. Zo ontstaat een volledig beeld van de festivalweek.
“De krachtige combinatie van sociale en consumententrends, nieuwe technologieën en het gebruik van data heeft voor een omwenteling gezorgd als het gaat om wat outdoorreclame kan opleveren," zegt William Eccleshare, voorzitter en ceo van Clear Channel International. "Digital-out-of-home biedt adverteerders nog meer mogelijkheden om in real time creatief in contact te treden met de doelgroep."
CCO pakt uit met zijn drukste activiteitenprogramma ooit. Geïnteressseerden kunnen alles volgen via @ccoutdoor.