Clear Channel, NRJ en Rossel steunen #changesomething

Media / News

In de aanloop naar COP26 over het klimaat bevestigt Clear Channel opnieuw haar inzet voor het klimaat en steunt de campagne "Change something, change everything". Het doel van deze grote internationale campagne? Het grote publiek aanmoedigen om daadwerkelijk actie te ondernemen ten gunste van de biodiversiteit en het klimaat.

Change something, change everything

In België is de actie, een initiatief van de communicatiebureaus Springtime en Make Sense, bedoeld om de creatieve industrie te mobiliseren om deel te nemen aan de strijd tegen klimaatverandering en om haar stem te laten horen in het kader van COP26 Klimaat. Het creatieve concept van de campagne is om de tekst van populaire liedjes te veranderen en "aan te tonen dat een weinig de loop van de geschiedenis kan veranderen"... De campagne verwijst door naar een platform waar de politieke wereld, de economische actoren en de jongeren in actie worden uitgenodigd om de geschiedenis te herschrijven door zinvolle verplichtingen aan te gaan. Het project is het resultaat van de samenwerking tussen het DNS- en het ATI-netwerk, gesteund door communicatieagentschappen uit de hele wereld. Springtime nodigde drie doelgroepen in het bijzonder uit om mee te doen: politici, bedrijven en jonge activisten. Dankzij NRJ, Clear Channel en Rossel (Le Soir) heeft de campagne een grote zichtbaarheid, plus een aanzienlijke activiteit op Instagram. "Deze campagne is gegroeid uit een actieve samenwerking binnen ons netwerk van communicatiebureaus", zegt Christophe Koninckx van Springtime. "Sinds begin januari hebben we tal van pro bono online meetings gehouden, tussen ongeveer 30 bureaus, aan weerszijden van de Atlantische Oceaan. Het concept #changesomething is ontstaan in het bureau done! (Buenos Aires) en het is zeer relevant, omdat het de bewustwording van bedrijven, politici en burgers beoogt."

Geëngageerde media met Platform for Good

Als voorkeurspartner voor de slimme stad van morgen investeert Clear Channel actief in ontwikkeling en innovatie om de milieu-impact van haar activiteiten te beperken en steeds groenere oplossingen te bieden. De onderneming hecht dan ook veel belang aan een verantwoord energieverbruik, de vermindering en ecologische verwerking van afval en het gebruik van recycleerbare materialen. Een reeks initiatieven met tastbare resultaten, gecertificeerd door het CO2-neutraal®-label, is te vinden in deze publicatie Jan De Moor, Managing Director Clear Channel, zegt: "Het is onze verantwoordelijkheid als platform voor collectief nut om de stedelijke omgeving te verbeteren. Daarom streven wij naar voortdurende verbetering ten gunste van duurzamere oplossingen voor onze partners en belanghebbenden, en bovenal voor de burgers. Met de campagne #changesomething maakt Clear Channel de krachtige impact van haar media beschikbaar om de bevolking bewust te maken en te mobiliseren voor de uitdagingen van het beschermen van de planeet.

De campagne #changesomething is tot 4 oktober te zien op de 36 m² grote billboards More O'Ferrall in de Belgische stadscentra en grote steden, op alle digitale schermen van City Play in het hele land, en op de vier I-CONIC-schermen in Brussel (Delta, Van Praet, De Brouckère en Keizer Karel).


Duurzaamheid is uw ding? Meld u onverwijld aan voor Orbit by Pub