CM en LDV United laten Vlaanderen zetelsquaten

Crea / News

Begin dit jaar lanceerde het gezondheidsfonds CM het BMI, oftewel: het Beweeg Meer Idee. Samen met alle Vlamingen ging CM op zoek naar het béste Beweeg Meer Idee om meer Vlamingen in beweging te krijgen. Meer dan de helft van de Belgen heeft namelijk overgewicht. Het beste BMI is inmiddels bekend en daar zijn CM en LDV United mee aan de slag gegaan.

“In Januari lanceerden we de ‘BMI-campagne,” begint Tomas Sweertvaegher, strategic director bij LDV United. “We hoopten op redelijk wat inzendingen maar we hadden niet durven dromen dat we uiteindelijk bijna 3000 BMI’s zouden ontvangen. Hieruit koos een jury de top 10 en uiteindelijk ook een winnaar. Dat was het BMI van Tars Verschelde.”

“En met dat BMI van Tars gingen wij weer aan de slag, wánt het winnende BMI gingen we ook écht uitvoeren. Het was dus voor ons ook best spannend wat er uit de bus zou komen,” aldus Dennis Vandewalle, CD bij LDV United. “Het idee van Tars ging over beweegreclame, reclame waarbij je wordt aangezet om even snel een mini work-out te doen. Dat gaf ons al snel inspiratie om mee verder te gaan, zeker omdat we dit konden linken aan de vorige BMI-campagne. We hebben dus één van onze hoofdpersonages van de vorige twee spots ingeschakeld om terug mee te doen.”

Dennis vervolgt: “In feite spreekt ‘Usman’ je in onze campagne aan om tussendoor, als je in de zetel of achter je computer zit, een kleine work-out te doen. Want een mini work-out, dat levert maximaal resultaat op. We willen mensen echt vastpakken op de kleine momentjes zoals tijdens het reclameblok, als ze eigenlijk wel een momentje hebben om te bewegen. We spreken ze aan als ze in de zetel zitten, als ze achter de laptop of pc zitten, als ze onderweg zijn naar huis met de auto of de trein, etc.”

“Naast kanalen zoals tv en online hebben we ook advertenties in studentencursussen die aanraden om tijdens het studeren tussendoor ook een pauze te nemen om te bewegen,” vervolgt Vivienne Mak, copywriter bij LDV United. “En we hebben een nieuw wachtmuziekje opgenomen voor CM. Zo hebben we van het wachtmuziekje een mini work-outmuziekje gemaakt. Tijdens dit work-outmuziekje legt Usman allerlei oefeningen uit die je samen met hem tijdens het wachten kunt doen.”

De campagne ging live op 14 september.


Credits
Client: CM
Contact: Steven Hermans, Sofie Van Wemmel, Stijn Vaesen
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Sara Coppens
Creative Director: Dennis Vandewalle, Dries De Bruyn
Creation: Vivienne Mak, Manon Penne
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
Production: DPLMT
Director: Dirk Domen