CM en LDV United maken mentale gezondheidszorg bereikbaar voor iedereen

Gezond zijn is zoveel meer dan ‘niet ziek zijn’: het gaat ook om je mentaal goed voelen. Uit cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro blijkt echter dat het helemaal niet zo goed gaat met het mentaal welzijn van de Belg. Volgens cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro kampt jaarlijks 1 op de 5 jongeren en 1 op de 7 volwassenen met een psychische stoornis. Maar slechts 4 op de 10 volwassenen en 3 op de 10 jongeren krijgen binnen het jaar een professionele behandeling. “De nood aan mentale ondersteuning is hoog. We willen de drempel naar hulpverlening verder verkleinen,” zegt Steven Hermans, directeur businessontwikkeling & maatschappelijke innovatie bij CM.
Gelukkig geraken psychische moeilijkheden stilaan uit de taboesfeer. Toch blijkt hulp zoeken voor veel mensen nog een grote stap. CM gezondheidsfonds wil de drempel naar psychologische hulp voor iedereen drastisch verlagen. Dat doen ze door een fors vernieuwd hulpaanbod: een uitgebreide tegemoetkoming van psychologische zorg, een vlotte online doorverwijzing via BloomUp (een online platform dat voor elk profiel de juiste psycholoog wil vinden en online hulpsessies mogelijk maakt), begeleiding door je CM-gezondheidsconsulent en diverse zelfhulptools. Hoe bekender dit aanbod, hoe sneller mensen zich laten helpen.
Om de boodschap kracht bij te zetten, lanceren CM en LDV United een pakkende campagne die je in de spiegel doet kijken. Ze zoeken het contrast op tussen hoe we onszelf online presenteren en hoe het écht met ons gaat. Het gezondheidsfonds wil vooral de oplossing naar voor schuiven. Als het niet goed met je gaat, kan je terecht bij CM voor een ruim aanbod aan hulptools.
De campagne loopt op televisie, online en via influencers en wil zo veel mogelijk mensen bereiken die nood hebben aan psychologische hulp. En dat zijn helaas nog veel mensen.
Credits
Client: CM
Contact: Steven Hermans, Tim Langbeen, Maarten Wolput, Joke Willemsen
Agency: LDV United
CD: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creation: Willem De Wachter, Dries De Wilde
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Thomas Eyskens
Design: Roel Craen, Sandra Wulffaert
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Isah Waes
Production Company: Karat
Executive Producer: Thomas Hofman
Producer: Allen Grygierczyk
Director: Bram Coppens
Director of Photography: Anton Mertens
Photographer : Willem de Kam
Sound: Sonhouse
Mediacentrale: Maxus
Influencer agency : Efluenz
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]