CM en LDV United maken mentale gezondheidszorg bereikbaar voor iedereen

Crea / News

Gezond zijn is zoveel meer dan ‘niet ziek zijn’: het gaat ook om je mentaal goed voelen. Uit cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro blijkt echter dat het helemaal niet zo goed gaat met het mentaal welzijn van de Belg. Volgens cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro kampt jaarlijks 1 op de 5 jongeren en 1 op de 7 volwassenen met een psychische stoornis. Maar slechts 4 op de 10 volwassenen en 3 op de 10 jongeren krijgen binnen het jaar een professionele behandeling. “De nood aan mentale ondersteuning is hoog. We willen de drempel naar hulpverlening verder verkleinen,” zegt Steven Hermans, directeur businessontwikkeling & maatschappelijke innovatie bij CM.

Gelukkig geraken psychische moeilijkheden stilaan uit de taboesfeer. Toch blijkt hulp zoeken voor veel mensen nog een grote stap. CM gezondheidsfonds wil de drempel naar psychologische hulp voor iedereen drastisch verlagen. Dat doen ze door een fors vernieuwd hulpaanbod: een uitgebreide tegemoetkoming van psychologische zorg, een vlotte online doorverwijzing via BloomUp (een online platform dat voor elk profiel de juiste psycholoog wil vinden en online hulpsessies mogelijk maakt), begeleiding door je CM-gezondheidsconsulent en diverse zelfhulptools. Hoe bekender dit aanbod, hoe sneller mensen zich laten helpen.

Om de boodschap kracht bij te zetten, lanceren CM en LDV United een pakkende campagne die je in de spiegel doet kijken. Ze zoeken het contrast op tussen hoe we onszelf online presenteren en hoe het écht met ons gaat. Het gezondheidsfonds wil vooral de oplossing naar voor schuiven. Als het niet goed met je gaat, kan je terecht bij CM voor een ruim aanbod aan hulptools.

De campagne loopt op televisie, online en via influencers en wil zo veel mogelijk mensen bereiken die nood hebben aan psychologische hulp. En dat zijn helaas nog veel mensen.

Credits

Client: CM

Contact: Steven Hermans, Tim Langbeen, Maarten Wolput, Joke Willemsen

Agency: LDV United

CD: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn

Creation: Willem De Wachter, Dries De Wilde

Strategy: Tomas Sweertvaegher, Thomas Eyskens

Design: Roel Craen, Sandra Wulffaert

Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Isah Waes

Production Company: Karat

Executive Producer: Thomas Hofman

Producer: Allen Grygierczyk

Director: Bram Coppens

Director of Photography: Anton Mertens

Photographer : Willem de Kam

Sound: Sonhouse

Mediacentrale: Maxus

Influencer agency : Efluenz