Gezond zijn is zoveel meer dan ‘niet ziek zijn’: het gaat ook om je mentaal goed voelen. Uit cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro blijkt echter dat het helemaal niet zo goed gaat met het mentaal welzijn van de Belg. Volgens cijfers van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro kampt jaarlijks 1 op de 5 jongeren en 1 op de 7 volwassenen met een psychische stoornis. Maar slechts 4 op de 10 volwassenen en 3 op de 10 jongeren krijgen binnen het jaar een professionele behandeling. “De nood aan mentale ondersteuning is hoog. We willen de drempel naar hulpverlening verder verkleinen,” zegt Steven Hermans, directeur businessontwikkeling & maatschappelijke innovatie bij CM.
Gelukkig geraken psychische moeilijkheden stilaan uit de taboesfeer. Toch blijkt hulp zoeken voor veel mensen nog een grote stap. CM gezondheidsfonds wil de drempel naar psychologische hulp voor iedereen drastisch verlagen. Dat doen ze door een fors vernieuwd hulpaanbod: een uitgebreide tegemoetkoming van psychologische zorg, een vlotte online doorverwijzing via BloomUp (een online platform dat voor elk profiel de juiste psycholoog wil vinden en online hulpsessies mogelijk maakt), begeleiding door je CM-gezondheidsconsulent en diverse zelfhulptools. Hoe bekender dit aanbod, hoe sneller mensen zich laten helpen.
Om de boodschap kracht bij te zetten, lanceren CM en LDV United een pakkende campagne die je in de spiegel doet kijken. Ze zoeken het contrast op tussen hoe we onszelf online presenteren en hoe het écht met ons gaat. Het gezondheidsfonds wil vooral de oplossing naar voor schuiven. Als het niet goed met je gaat, kan je terecht bij CM voor een ruim aanbod aan hulptools.
De campagne loopt op televisie, online en via influencers en wil zo veel mogelijk mensen bereiken die nood hebben aan psychologische hulp. En dat zijn helaas nog veel mensen.
Credits
Client: CM
Contact: Steven Hermans, Tim Langbeen, Maarten Wolput, Joke Willemsen
Agency: LDV United
CD: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creation: Willem De Wachter, Dries De Wilde
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Thomas Eyskens
Design: Roel Craen, Sandra Wulffaert
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Isah Waes
Production Company: Karat
Executive Producer: Thomas Hofman
Producer: Allen Grygierczyk
Director: Bram Coppens
Director of Photography: Anton Mertens
Photographer : Willem de Kam
Sound: Sonhouse
Mediacentrale: Maxus
Influencer agency : Efluenz
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]