Coca-Cola brengt vakantiegevoel in huis

Crea / News

Coca-ColaVan Acapulco tot Zakynthos, langs wereldsteden én Belgische festivals. De zomercampagne van Coca-Cola staat in het teken van reizen en brengt het vakantiegevoel in huis. Zo ruilt het merk zijn legendarische logo op de verpakkingen tijdelijk in voor de favoriete reisbestemmingen en festivals van de Belgen. Coca-Cola stelde de nieuwe zomercampagne ‘Share a Coke in’ deze week voor op de weide van Rock Werchter, met een heus pop-up boetiekfestival.
Coca summer 2017
 De succesvolle campagne ‘Share a Coke’ uit 2013, krijgt deze zomer dus een avontuurlijk vervolg: ‘Share a Coke in’. Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola Belgium Luxemburg: “Iedereen weet hoe verfrissend een ijskoude Coca-Cola kan smaken op warme zomerdagen. Dat gevoel brengen we al sinds 1886 en willen we nu vertalen naar onze verpakkingen. Bovendien kunnen consumenten met deze limited edition hun droomvakantie winnen. Onder de dop en het lipje van de deelnemende producten zit een unieke code om online deel te nemen aan de zomerwedstrijd. Zo brengen we de zomer nu al naar België, met tal van onverwachte Coca-Cola-ervaringen.”
De actie loopt van 24 april tot 20 augustus, zolang de voorraad strekt, op de blikjes van 330 ml en de petflessen 500 ml, 1l en 1,5 l Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light taste in België en Luxemburg. Er wordt 1 internationale trip en 1 Europese trip per week verloot. Daarnaast worden er 95 festivalpakketten voor Belgische festivals weggegeven. Meer uitleg over deze actie kan je vinden op de website www.cocacola.be/summer. En uiteraard wordt de zomercampagne ondersteund door een geïntegreerde marketingcampagne, met verschillende onderdelen.Coca summer 2017 can

Om de zomercampagne te ondersteunen, komt er een nieuwe tv-spot: ‘Pool Boy’. We zien hoe verschillende leden van een familie (moeder, zoon, dochter) elk op hun manier onder de indruk zijn van de pool boy die hun zwembad onderhoudt. Elk van hen wil hem een ijskoude Coca-Cola aanbieden, ter verfrissing op een warme zomerdag. Op een ludieke manier brengen ze zo Coca-Cola naar voor als the ultimate great tasting refreshment. De spot werd opgenomen in Chili en de muziek is van Tony Dallara; het gaat om zijn Italiaanse klassieker “Come Prima” uit de jaren 1950.

https://www.youtube.com/watch?v=EVuMVCUQg_c

Coca summer 2017 2
Deze zomer zal je ook kunnen genieten van een verfrissende Coca-Cola tijdens tal van samplings en speciale Coca-Cola pop-up activiteiten die op favoriete zomerse bestemmingen in eigen land zullen plaatsvinden.  Op social media zal Coca-Cola de typische zomerse momenten, de verschillende reisbestemmingen en de favoriete zomerlocaties in eigen land in de kijker zetten en zo het zomerse gevoel ook online tot leven brengen. En ook op de winkelvloer zullen de Belgische consumenten niet kunnen ontsnappen aan de zomerse Coca-Cola-sfeer: POS-materiaal geïnspireerd door strandhutten, zomerse promoties om nu al bij weg te dromen en de limited edition verpakkingen zorgen er voor een zalig vakantiegevoel.
De 76 bestemmingen
image