Coca-Cola en AKQA Brussels PR gaan voor magische kerstervaring en steun voor de Voedselbanken

Crea / News

Kerstmis draait om samen zijn en delen, maar in Europa voelt meer dan een derde (35%) van de mensen zich eenzaam*. Coca-Cola nodigt daarom de bezoekers van Winterpret in Brussel uit om te ervaren dat ‘Anyone can be Santa’. In de Coca-Cola kerstchalet op het Brouckèreplein kunnen ze een virtuele vlucht boven Brussel maken. Een interactieve ervaring die uitnodigt om verbinding te maken en warmte te delen. Bezoekers kunnen ook een donatie doen aan de Voedselbanken en zo helpen een kerstmaaltijd te bezorgen voor iemand in nood.

Coca-Cola staat synoniem met de magie van Kerstmis. En daarin wil het merk dit jaar nog een stap verder gaan. Het nodigt bezoekers van Winterpret uit voor een interactieve ervaring in de kerstchalet van Coca-Cola aan het De Brouckèreplein. Tijdens een verrassende vlucht boven Brussel kunnen bezoekers de Kerstman virtueel een handje helpen om zoveel mogelijk mensen in Brussel een warme kerst te bezorgen.

Met de 'Anyone can be Santa'-campagne wil Coca-Cola meer doen dan alleen feestvreugde verspreiden. Het is een oproep tot solidariteit en een statement tegen sociale uitsluiting en eenzaamheid, die tijdens de feestdagen extra voelbaar zijn. Iedereen kan een positief verschil maken, hoe klein de daad ook. Een donatie aan de Voedselbanken via de QR-code in de Coca-Cola chalet is zo'n daad die de 'innerlijke Santa' in iedereen kan aanwakkeren. De soundtrack van de campagne, een cover van ‘Anyone can be Santa’ door de Britse singer-songwriter Celeste, onderstreept deze boodschap van hoop en verbondenheid.

 

Coca-Cola steunt de Belgische Federatie van Voedselbanken het hele jaar door met productdonaties, omdat hun werk van onschatbare waarde is. Ze bieden essentiële hulp aan duizenden mensen in nood, bestrijden voedselverspilling en brengen hoop en solidariteit in de samenleving.

Tijdens de feestdagen versterkt Coca-Cola deze samenwerking met een extra donatie voor maaltijden. Daarnaast organiseren medewerkers een hartverwarmend kerstdiner voor mensen die beroep doen op de voedselbanken Tabita en Curegem. Coca-Cola gelooft in de kracht van Kerstmis om mensen samen te brengen en een positieve impact te hebben op de gemeenschap.

"Met de 'Anyone can be Santa' campagne willen we als merk een verbindende boodschap uitdragen, zodat iedereen de magie van Kerstmis kan ervaren," zegt Nicholas Courant, communication director bij Coca-Cola in Belgium. "De Voedselbanken spelen een cruciale rol in het bieden van een warme Kerst voor degenen die het moeilijk hebben, en verdienen daarom alle steun."

"Het is voor ons van cruciaal belang om de handen in elkaar te slaan en mensen in moeilijke situaties te ondersteunen. Initiatieven zoals het kerstdiner en de schenking van maaltijden helpen ons om samen een verschil te maken voor degenen die het het hardst nodig hebben, vooral tijdens de feestdagen wanneer de druk op kwetsbare gezinnen het grootst is," aldus Marc Mertens, afgevaardigde bestuurder van Belgische Federatie van Voedselbanken.

De Coca-Cola chalet is van JCDecaux en staat op Winterpret van 29 november tot 5 januari. Beleef deze magische én solidaire ervaring dagelijks van 12 uur tot 22 uur (buiten op 24 en 31 december 2024 en 5 januari 2025, dan sluit de chalet om 18 uur).

Wil je ook bijdragen? Doneer vandaag nog aan de Voedselbanken en help mee om anderen in nood te steunen. Doneren kan via deze link.