Coca-Cola kijkt niet op compliment meer of minder

CMDay-Coca

Communication / News

CMDay-CocaNaar aanleiding  van Complimentendag op 1  maart 2016 worden  de medewerkers  bij Coca-Cola niet één dag, maar een hele week aangemoedigd om elkaar een complimentje te geven. Van 29 februari tot 4 maart organiseert het bedrijf ‘#Complimentsweek’ waarbij medewerkers via een online complimentengenerator (ontwikkeld door Supermachine), posters, postkaartjes en stickers aangemoedigd worden om een glimlach op het gezicht van collega’s, klanten, vrienden en familie te toveren.

CW16_Stickers_sheet-EN

In België werken ruim 2500 mensen bij Coca-Cola. Voor het derde jaar op rij worden ze aangemoedigd om elkaar wat vaker een compliment te geven. Eva Lefevre, associate director Public Affairs & Communications bij Coca-Cola Enterprises Belgium: “Coca-Cola is een inclusief merk dat positiviteit uitstraalt. Als bedrijf willen we dan ook dat iedereen zich zo veel mogelijk thuis voelt en fijn samenwerkt. We weten allemaal dat een complimentje erg deugd kan doen, maar toch doen we het te weinig. Tijdens Complimentsweek geven we alvast de aanzet met allerlei tools en tips."

Coca-Compliment

Centraal staat de Coca-Cola online complimentengenerator (www.complimentsweek.com). Medewerkers kunnen op deze tool zelf een compliment bedenken, of een ‘funny, serieus of gek’ compliment laten versturen naar een collega, mét foto. In 2015 verstuurde de online complimentengenerator meer dan 5000 complimenten. Ook de Complimentenlift met een ingehuurde acteur, zorgde toen voor heel wat hilariteit en een positieve noot op het werk.