Coca-Cola laat Appletiser weer sprankelen

Appletiser

Communication / News

AppletiserSinds Appletiser, de ‘champagne onder de niet-alcoholische dranken’, deel uitmaakt van de Coca-Cola-familie zit het merk duidelijk weer in de lift. Dat Coca-Cola wil investeren in Appletiser is duidelijk met de lancering van nieuwe verpakkingen én een compleet nieuwe smaak.

 Sinds 2016 wordt het 50-jarige merk door Coca-Cola in België & Luxemburg verkocht. Met succes, want dankzij de extra visibiliteit én een nieuwe look, zit het aantal fans weer volop in stijgende lijn. Om de heropleving van Appletiser voort te zetten, komt er vanaf begin oktober een nieuwe smaak: appel & granaatappel. En naast de 25 cl slim can komt er een 750 ml glazen fles. Zo kan het drankje ook thuis uit de ‘iconische’ Appletiser-fles geserveerd worden.

Met de nieuwe Appletiser zet Coca-Cola het merk verder op de kaart van de meer gesofisticeerde frisdranken. Céline Van den Rijn, marketing director Coca-Cola Belgium & Luxembourg: “Wij zijn erg blij om Appletiser te mogen verwelkomen in onze brede productportfolio. Het past perfect in ons streven om voor ieder wat wils te bieden. Appletiser valt vooral bij volwassenen erg in de smaak. En met de eindejaarsfeesten niet meer zo veraf, een perfect alternatief voor de alomtegenwoordige champagne of cava.”

Appletiser werd in 1966 ontwikkeld door de Frans-Italiaanse immigrant Edmond Lombardi in de Elgin Vallei van de West-Kaap, Zuid-Afrika. Sindsdien is het recept onveranderd gebleven. De naam van het merk is een samentrekking van de woorden “apple” en “appetiser”. In 1982 werd Appletiser eigendom van het bedrijf South African Breweries (SAB). Appletiser is voor het eerst op de Belgische markt verschenen in 1994.