Coca-Cola laat u swingen

Crea / News

Schermafbeelding 2015-07-10 om 10.41.12
Een flitsende montage, een opzwepende beat, een euforische trip door ‘space & time’: in zijn nieuwe spot zet Coca-Cola de boodschap nog eens extra kracht bij: vandaag kies je perfect de Coca-Cola die bij je past. ‘Kies Keuze’ brengt op de soundtrack 'Honeytrap' van het Britse electrotrio We Have Band de evolutie van elke Coca-Cola-variant en zijn karaktertrekken nog eens swingend in beeld. Slechts 30 seconden duurt de nieuwe tv-spot (60 seconden in de bioscopen), maar daarin passeert het hele Coca-Cola culturele erfgoed de revue: van een knipoog naar het Victoriaanse tijdperk, over de iconische ‘eighties & nineties’ tot de nieuwste evoluties. De bedenkers Ogilvy & Mather Frankfurt doken in het archiefmateriaal en lieten de nostalgische beelden spelenderwijs contrasteren met eigentijdse scènes. “In de loop der jaren werd een aantal nieuwe producten op de markt gebracht met verschillende calorie- en cafeïnegehaltes," zegt Céline Van den Rijn, marketing director Belgium & Luxembourg. “Die varianten werden opnieuw samengevoegd tot één Coca-Cola-familie. Ze staan niet meer op zichzelf, maar maken evenwaardig deel uit van dezelfde filosofie: het is allemaal Coca-Cola, maar je kan vandaag veel beter een variant kiezen die het beste aansluit bij jouw behoefte en het moment”.
Parallel met de televisiespot wordt de keuzeboodschap vertaald naar frisse nieuwe visuals voor buitenreclame. Elke Coca-Cola komt daarin aan bod met de specifieke troef waarvoor je kan kiezen: de ‘original’ Coca-Cola, de zoetstof van natuurlijke oorsprong bevattende Coca-Cola life en de suiker- en calorievrije Coca-Cola Zero en Coca-Cola light. Het centrale thema: wat ook je voorkeur is, beleef een spetterende zomer!
Kies-Keuze