Coca-Cola lanceert kerstcampagne 2016

Coke-Xmas-Truck-2016

Communication / News

Het begint met het gesleep van de kerstboom. En dan is er nog de pakjesjacht, de boodschappenlijst en de decoratiestress… Om alle kerstmomenten extra leuk én ontspannend te maken, trakteert Coca-Cola je graag op een verfrissende pauze. Het liefst nog met vrienden en familie erbij. Want voor alle kerstmomenten is er voor iedereen een Coca-Cola op maat. Dat laten de nieuwe tv-spot en de affiches in het straatbeeld duidelijk zien. Maar geef toe, kerst begint pas écht te kriebelen als je de Coca-Cola-kersttruck op je tv-scherm ziet verschijnen. Nu, dit jaar wordt het nog beter. Want de sprookjesachtige truck – de enige echte! – komt na 5 jaar opnieuw naar België en Luxemburg. Van 7 tot 31 december doorkruist hij het hele land en trakteert hij iedereen op magische momenten.

Druk druk druk… en je krijgt je planning niet afgestemd op de route van de Coca-Cola-kersttruck? Geen probleem, je hoeft niets van die magische momenten te missen. Volg het kerstverhaal van Coca-Cola op cocacolabelgium.be, via Instagram, Facebook en Snapchat. Snapchat: ontdek op 24 december een exclusieve Coca-Cola Snapchat filter  in kerstsfeer.

En van een sfeervolle samenwerking gesproken: Coca-Cola en Uber, de dienst die reizigers en chauffeurs samenbrengt, hebben de handen in elkaar geslagen voor een onvergetelijke kerst. Zo kan je op zaterdag 10 december de Coca-Cola-kersttruck boeken via de Uber-app… en de Kerstman jouw persoonlijke kerstwens laten leveren in Brussel. Wie de Coca-Cola-kersttruck via Uber bestelt, kan meteen ook een persoonlijke boodschap meegeven en krijgt een seintje wanneer de truck in de buurt van het opgegeven adres komt: ‘Santa is arriving now!’. Om de kerstactie helemaal verfrissend te maken, trakteert Coca-Cola de bestemmeling ook op een extra feestelijk assortiment frisdrank.

Speciaal voor de kerstdagen, ontwierp Coca-Cola een feestelijke verpakking. Zo vind je Santa terug op de iconische rode Coca-Cola-schijf van de blikjes (33 cl) en flessen (1,5 l) Coca-Cola en Coca-Cola zero sugar.

 Tot slot: vond Coca-Cola de kerstman uit?Wie Sinterklaas kent, weet natuurlijk beter: natuurlijk bestaat de Kerstman al langer. Maar Coca-Cola gaf zijn look en persoonlijkheid wél mee vorm. In 1931 kreeg tekenaar Haddon Sundblom de opdracht van The Coca-Cola Company om een ‘realistische Kerstman’ uit te werken. Hij baseert zich daarbij op een gedicht uit 1822, ‘A visit from St. Nicholas’ van Clement Clarke Moore. Die portretteert de cadeautjesbrenger als een warme, vriendelijke en gezellige mens: "He had a broad face, and a little round belly / That shook when he laugh’d, like a bowl full of jelly / He was chubby and plump, a right jolly old elf’. " En zo werd de ‘Kerstman van Coca-Cola’ – dankzij het brede bereik van de reclamecampagnes – internationaal herkenbaar.