Coca-Cola mikt op ijsthee

Marketing / News / Retail

fuzeteaCoca-Cola lanceert zijn nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Qua volume-ambitie zal Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola in België en Luxemburg zijn sinds Coca-Cola zero sugar, nu meer dan 10 jaar geleden. Fuze Tea is een fusie van thee-extracten, vruchtensap en kruidenextracten. De vier Fuze Tea varianten die op de Belgisch-Luxemburgse markt komen zijn caloriearm en worden gemaakt op basis van duurzaam ingekochte thee. Het nieuwe merk is vanaf januari overal te vinden in België en Luxemburg.
IJsthee is na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Céline van den Rijn, marketing directeur Coca-Cola Services: « De ready-to-drink thee-categorie is een belangrijk segment dat afgelopen jaar met 3% in waarde en volume groeide in België. Wij geloven dat de tijd rijp is ons Coca-Cola merkenportfolio nog te verbreden door het bereik van onze theemerken uit te breiden en een belangrijke rol te spelen in deze categorie. » Bovendien stijgt de vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Met de sign-off ‘Schenk jezelf wat me-time’, speelt het merk in op momenten waarop consumenten wat tijd voor zichzelf willen nemen.
cocaDe introductie van Fuze Tea sluit aan bij het recent gelanceerde West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, verpakkingen en maatschappelijke betrokkenheid belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee die afkomstig is van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing.