Untitled Workers Club en Cofidis werken al sinds 2020 samen en hebben de afgelopen jaren sterk ingezet om het imago van het bedrijf te versterken. “Vooral Vlaanderen is minder vertrouwd met consumentenkrediet. Ook in dit landsgedeelte zien we een positieve evolutie. De nieuwe campagne moet ons nog meer als de kredietexpert in de markt zetten,” zegt Greet Vandenberghe, head of communication & branding aan.
Voor een nieuwe campagne kiest Cofidis ervoor om via televisie in te zetten op de positionerende boodschap: in een wereld waarin we elkaar niet beoordelen komt iedereen makkelijker vooruit. Untitled koos ook nu weer voor een herkenbare Cofidis-signature: het bekende nummer ‘Sunny’ zorgt voor een snelle attributie en de zonnige taferelen maken een knipoog naar het logo van Cofidis.
Deze keer komt er nog een extra element bij om de attributie te verhogen. De introductie van ‘Sunny Marie’. Een vrouw met een geel jasje en een rode baret die ‘op haar eigen manier’ door de stad wandelt en allerlei situaties tegenkomt waar mensen hun eigen ding doen, met het krediet dat ze hebben aangevraagd. Van een huis in het roze schilderen tot een weekendtrip met een enorme unicorn.
Online zijn er tal van video’s gemaakt die meer inzetten op ‘consideration’ argumenten en dit zowel op niveau van Cofidis (waarom consumenten voor deze kredietexpert moeten kiezen) als op niveau van de producten (wat zijn de voordelen van de renovatie-, persoonlijke lening of de Mastercard van Cofidis). Gelijktijdig werd heel de fotodatabank aangevuld met nieuwe beelden.
“We geloven sterk dat in een wereld waarin we elkaar niet beoordelen, iedereen makkelijker vooruit komt,” zegt Pierre Betrand, marketing & business development director bij Cofidis. “Onze baseline is dan ook ‘vooruit op jouw manier’. Bij Cofidis respecteren we de keuzes van onze klanten, zonder oordeel, en we staan tegelijkertijd garant voor een verantwoord kredietbeleid.”
Credits
Adverteerder: Cofidis
Contactpersoon: Pierre Bertrand, Greet Vandenberghe, Maïté Laline, Renaud Facon
Agency: Untitled Workers Club
Creatief Directeur: Christophe Ghewy
Strategic Director: Gwenn Nevelsteen
Motion Design: Dennis Deckx
TV Productie: Lovo (Bert Brulez, Cho Kuo)
Regisseur: Mr. François
Fotografie: Britt Guns
Sound: Sonhouse
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]