Cofidis en Untitled Workers Club lanceren nieuwe campagne

Crea / News

Untitled Workers Club en Cofidis werken al sinds 2020 samen en hebben de afgelopen jaren sterk ingezet om het imago van het bedrijf te versterken. “Vooral Vlaanderen is minder vertrouwd met consumentenkrediet. Ook in dit landsgedeelte zien we een positieve evolutie. De nieuwe campagne moet ons nog meer als de kredietexpert in de markt zetten,” zegt Greet Vandenberghe, head of communication & branding aan.

Voor een nieuwe campagne kiest Cofidis ervoor om via televisie in te zetten op de positionerende boodschap: in een wereld waarin we elkaar niet beoordelen komt iedereen makkelijker vooruit. Untitled koos ook nu weer voor een herkenbare Cofidis-signature: het bekende nummer ‘Sunny’ zorgt voor een snelle attributie en de zonnige taferelen maken een knipoog naar het logo van Cofidis.

Deze keer komt er nog een extra element bij om de attributie te verhogen. De introductie van ‘Sunny Marie’. Een vrouw met een geel jasje en een rode baret die ‘op haar eigen manier’ door de stad wandelt en allerlei situaties tegenkomt waar mensen hun eigen ding doen, met het krediet dat ze hebben aangevraagd. Van een huis in het roze schilderen tot een weekendtrip met een enorme unicorn.

Online zijn er tal van video’s gemaakt die meer inzetten op ‘consideration’ argumenten en dit zowel op niveau van Cofidis (waarom consumenten voor deze kredietexpert moeten kiezen) als op niveau van de producten (wat zijn de voordelen van de renovatie-, persoonlijke lening of de Mastercard van Cofidis). Gelijktijdig werd heel de fotodatabank aangevuld met nieuwe beelden.

“We geloven sterk dat in een wereld waarin we elkaar niet beoordelen, iedereen makkelijker vooruit komt,” zegt Pierre Betrand, marketing & business development director bij Cofidis. “Onze baseline is dan ook ‘vooruit op jouw manier’. Bij Cofidis respecteren we de keuzes van onze klanten, zonder oordeel, en we staan tegelijkertijd garant voor een verantwoord kredietbeleid.”

Credits 

 

Adverteerder: Cofidis

Contactpersoon: Pierre Bertrand, Greet Vandenberghe, Maïté Laline, Renaud Facon

Agency: Untitled Workers Club

Creatief Directeur: Christophe Ghewy

Strategic Director: Gwenn Nevelsteen

Motion Design: Dennis Deckx

TV Productie: Lovo (Bert Brulez, Cho Kuo)

Regisseur: Mr. François

Fotografie: Britt Guns

Sound: Sonhouse