Colruyt houdt rekening met je voedselintoleranties


News

692248000_BONI-SELECTION-BEELDAANPASSINGEN-PRODUCTZOEKER_1200X900Colruyt Groep lanceert een nieuwe website waarop mensen met voedselintoleranties of  -allergieën ten rade kunnen. Productzoeker biedt namelijk diepgaande info over voedingsproducten van de huismerken van de Colruyt Group, zoals Boni Selection, Everyday en Graindor. Daarmee wil de retailer de stap zetten naar meer transparantie en duidelijke productinformatie, om zo klanten te ondersteunen bij bewuste voedingskeuzes.

Bij een aantal voedingsprofielen is de nood aan betrouwbare informatie vandaag heel hoog. Denk maar een mensen met voedingsintoleranties en -allergieën. Daar focust de website zich in eerste instantie dan ook op: er kan bijvoorbeeld worden gefilterd op de 14 wettelijk erkende allergenen. In een volgend stadium zal het platform zich toespitsen op mensen die vegetarisch of veganistisch willen eten. Ook vind je bij de producten info over de gemiddelde voedingswaarden, hoe je ze moet bewaren en waar ze vandaan komen.

Informatie opzoeken kan via de website productzoeker.be op onder meer ingrediënten, benaming, trefwoorden en barcode. Via deze filtering vindt de consument de huismerkproducten die voldoen aan zijn persoonlijke voedingsbehoeften. Consumenten kunnen zich bovendien ook aanmelden om deel te nemen aan vergelijkende smaaktesten van producten. Zo kunnen ze mee feedback geven over de samenstelling van nieuwe producten of de aanpassing van bestaande producten.

Met Productzoeker is Colruyt Group niet aan zijn proefstuk toe. In 2016 lanceerde de groep SmartWithFood, een app waarmee je in de winkel de barcode van een product kan inscannen om in een oogopslag te zien of het tegemoet komt aan de ingegeven vereisten en voorkeuren. Daarnaast bestaat ook MyColruyt App, een shopping buddy die klanten helpt om slimme boodschappenlijstjes te maken. Productzoeker is de nog grotere, algemene database die klanten kunnen raadplegen vooraleer ze hun boodschappen willen beginnen.