Met een nieuwe campagne wil Come a casa zijn koppositie in mediterrane bereide maaltijden verstevigen. Darwin overtuigde Ter Beke met een sterke strategie en een concept dat jaren goed blijft. De campagne loopt vanaf 19 maart. Raf De Smet, creatief directeur van Darwin: “De naam is goed gekend, en de jingle fluit jong en oud mee, maar het merk kon een opfrisbeurt gebruiken. Om de “moment-attributie” te verhogen, vervangen we een deel van de merknaam door de reden waarom je Come a casa in huis haalt. “Come a casa” wordt dan “Baaldag a casa”, “Bingewatchen a casa”, “Mega lang onderweg geweest a casa”. En zo kunnen we eindeloos veel “...a casa” verzinnen, want Come a casa is er voor elk verwenmoment. Je merknaam aanpassen aan het eetmoment is een gedurfd maar een simpel concept, en eenvoud blijft het hoofdingrediënt van doeltreffende creatie.”
Cédric Lemineur, marketingmanager Ter Beke: “We hebben de laatste maanden hard gewerkt om het merk opnieuw een duidelijke positie te geven. Deze campagne is het begin van een hopelijk lange termijnsaga. We lanceren met radio en vullen aan met een outdoor campagne, die de radioboodschap visueel vertaalt. In social brengen we nog veel meer momenten tot leven, en onderbouwen we door in te spelen op wat ons als merk onderscheidend maakt."
Credits
Client: Ter Beke – Cédric Lemineur, Nathalie Vlaeminck
Agency: Darwin BBDO
Creatives: Raf De Smet – Mathijs Bettens – Véronique Vier – Mateusz Mroszczak
Creative Director: Raf De Smet
Strategy: Karin De Bruyn
Accounts: Hannelore Van Cauwenberghe – Taraneh Ataï Kachoui
Radio Production: Raygun