COMED wint de prijs voor origineelste OOH-concept

Awards / News

COMED

Op donderdag 17 november reikte JCDecaux Luxemburg de prijs uit voor het origineelste OOH-concept op 2m². Dit jaar ging die naar COMED, het bureau dat voor Ikea een campagne uitwerkte voor haar reeks meubelen met ingebouwde smartphone oplader.

 

Tijdens haar beraadslaging keek de jury vooral naar de originaliteit en de haalbaarheid van het project, alsook naar de briefing en het feit of de creatie perfect aangepast was aan het opgelegde media. Op basis van die criteria besliste de jury uiteindelijk dat bureau COMED zich duidelijk heeft onderscheiden. Het bureau mag als winnaar 7 dagen beschikken over een Selectonetwerk voor een van haar adverteerders.

BNP Paribas
Daarnaast heeft de jury voor de eerste keer in haar geschiedenis de Mupi d'Or 2016 uitgereikt aan GBL BNP Paribas voor haar campagne ‘'Coco'. Dat is een gloednieuwe prijs die de beste lokale OOH-creatie uit Luxemburg beloond, op voorwaarde dat die de laatste 18 maanden werd weergegeven op het netwerk van JCDecaux Luxemburg.

Alle creaties, presentatiefilmpjes en foto’s vindt u hier.

De jury bestond dit jaar uit:

Miguel Aguza - Country External Communication Manager – Ikea België (voorzitter)
Antoinette Ribas - Art Director – DDB Bruxelles
Gregory Ginterdaele - Creative – DDB Bruxelles
Fred Bouchar - General Manager – Media Marketing
Patrick Bya – Research Manager - JCDecaux België
Thibault de Barsy - CEO – Keytrade Bank Luxemburg
Anne-Sophie Diard - Verantwoordelijke Agentschap Interne Communicatie – Post Telecom