Comma brand strategists en Robu zetten Belgisch vakmanschap in de kijker

Crea / News

"Solid oak since 1857". Zo klinkt de baseline van het nieuwe meubelmerk Robu. Vanuit de ateliers in Wingene zorgt het voor een frisse wind in het meubellandschap, met hoogwaardige eikenhouten producten die tot in de details zijn afgewerkt. 

"De eigentijdse Robu-tafels en accessoires ademen niet alleen puur vakmanschap maar zijn ook bijzonder duurzaam. Deze tafels worden gemaakt om generaties lang mooi te blijven," klinkt het bij Robu. "Omdat onze stielmannen uitsluitend werken met massief hout, een luxegrondstof, wordt elke plank volgens de regels van de kunst behandeld en verwerkt. Zo creëren we unieke en kwalitatieve stukken die lang mee gaan."

Het tafelmerk wil Belgisch vakmanschap in de kijker zetten en op een eigentijdse manier aanbieden. Daarom creëerde Robu niet alleen een ontmoetingsruimte in hun ateliers met een inkijk op hun boeiende productieproces maar ook een online configurator. Op dat platform kunnen klanten gemakkelijk en precies aangeven wat ze mooi vinden. Zo creëert Robu unieke tafels op maat, zonder een snipper overproductie.

Comma brand strategists stond in voor het strategisch traject (positionering en het in de markt zetten van het merk) en ontwikkelde de naam, logo, baseline en visuele huisstijl. Ook de communicatie van het merk werd onder de loep genomen.